افشای جنایات ترکیه در عفرین علیه زنان و دختران

  • ۳ سال قبل

وبسایت المانیتور در گزارشی مفصل و تکان‌دهنده به سخنان زنان عفرینی پرداخته که در زندان‌های یکی از گروه‌های مزدور ترکیه اسیر و هر روز شاهد شکنجه، تجاوز و آزار و اذیت بوده‌اند.

در طول ۱۷ روز اسارت، لیلا محمد احمد به عنوان یک زن اهل عفرین بی‌اختیار شاهد بوده که ۱۰ زن جوان پس از تجاوز توسط اعضای تیپ سلطان مراد، وابسته به ترکیه، خودکشی کرده‌اند. این زن ۶۳ ساله کُرد در مصاحبه تلفنی با المانیتور به رنج سایر بازداشت‌شدگان نیز اشاره کرده و افزوده «برخی از زنان برای آویختن خود از کمربند استفاده می‌کردند، برخی از قلم‌ها یا اشیا تیز دیگری برای بریدن گلوی خود استفاده کردند و دختران فقیری هم بودند که فقط سر خود را به دیوار می‌کوبیدند تا اینکه بمیرند».

 

بیشتر بخوانید:

گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه؛ عامل ربایش زنان و دختران عفرین

 

این زن تاکید کرده است که این داستان تلخ، در سرتاسر سرزمین‌های تحت اشغال ترکیه رخ داده و الگویی از خشونت و جنایت ایجاد کردهاست. گروه‌های مخالف تحت حمایت ترکیه، که زمانی برای انقلاب در سوریه آموزش می‌دیدند اکنون توسط کردها متهم به جنایت، اخاذی، آدم‌ربایی و… می‌شوند.

وی روایت کرده است: «حدود ۱۵۰ نفر زن بودیم. روزانه فقط یک سیب‌زمینی و نصف نان به ما می‌دادند. همچنین هر روز از ساعت ۱ شب تا ۳ صبح ما را آزار و شکنجه می‌دادند. هر شب مردان چند دختر را می‌بردند تا به آنها تجاوز کنند و می‌گفتند: «ما شما را برای معالجه نزد دکتر می‌بریم!». این یک اقدام روزانه بود.

 

بیشتر بخوانید:

پاکسازی قومی در عفرین: نمونه شهر راجو

 

لیلا احمد به دلیل ارتباط با دولت خودگردان کردها که قبلاً بر عفرین حاکم بود، دستگیر شد. اکنون عفرین اهالی کُرد را از دست داده و ترکیه آن را به آزمایشگاهی برای مهندسی جمعیت و امپریالیسم فرهنگی، تغییر بافت قومی و تثبیت اشغالگری در سوریه تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب