گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه؛ عامل ربایش زنان و دختران عفرین

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از سازمان زنان گمشده عفرین، این سازمان در گزارش ماه دسامبر خود[1] آمار جدیدی از ربایش زنان و دختران عفرینی توسط گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه منتشر کرده است. این سازمان گزارش کرده است که تاکنون 128 زن و دختر جوان به وسیله گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه ربوده شده‌اند. طبق گزارش این سازمان نیز در ماه دسامبر، هشت زن و دو دختر جوان ربوده شدند. این سازمان تاکید کرده که هفت نفر از این افراد به‌کلی ناپدید شده‌اند، دو نفر آزاد شده‌اند و یک نفر نیز به قتل رسیده است. همچنین سازمان زنان گمشده عفرین مدعی است سه نفر از این زنان، ایزدی هستند.

سلوى أحمد؛ هنگام ربوده شدن هفده ساله داشت.

 

گروه‌های متهم که به ترکیه وابسته و در لیبی نیز مشغول جنگ هستند (با ایدئولوژی سلفی-اخوانی)، متهم اصلی این جنایات می‌باشند و عبارت‌اند از «احرارالشرقیه، فیلق الشام، لشکر حمزه، جبهه الشامیه و لشکر سلطان مراد».

بیشتر بخوانید: فروش زنان ربوده‌شده عفرین در لیبی توسط ترکیه

به گفته این سازمان، تعداد واقعی زنان ربوده شده احتمالا بسیار بیشتر از عدد 128 نفر است. سازمان‌های جهانی و مراجع صلاحیت‌دار بین‌المللی و همچنین دولت ترکیه، هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند. با توجه به دشمنی عمیق ترکیه با کردها، ربودن زنان و دختران از مزارع و خانه‌ها به احتمال زیاد، یک سیاست سازمان‌یافته برای تغییر بافت جمعیتی و قومیتی عفرین است.

[1]. https://missingafrinwomen.org/reports/december-2020/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب