فرافکنی خالد عزیزی در اسپانیا؛ مخفی کردن نقض حقوق بشر توسط حزب دموکرات کردستان ایران

  • ۲ ماه قبل

آیا گروه مسلح دموکرات کردستان ایران، حامی حمله نظامی به ایران است؟

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران در نشست سازمان اینترناسیونال سوسیالیست در کشور اسپانیا، سخنرانی مضحکی داشته است و بدون اشاره به نقض گسترده حقوق بشر توسط این گروه و وجود صدها کودک‌سرباز در ساختار نظامی آن، باز هم سخنانی تکراری در مورد شرایط داخلی ایران بیان کرده است.

فارغ از وجود مشکلات متعدد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… در ایران، گروه مسلح دموکرات کردستان با سابقه چند دهه جنگ داخلی، امنیتی کردن توسعه کردستان حق صحبت در مورد توسعه و حقوق بشر و حقوق کردها را ندارد. گروهی که عمده قربانیان آن در حملات تروریستی و آدم‌ربایی و آشوب و…، کردها بوده‌اند؛ نمی‌تواند خود را مدعی احقاق حقوق کردها بداند.

خالد عزیزی مدعی شده بخشی از قربانیان اعتراضات در ایران کودکان بودند. اما به وجود صدها کودک‌سرباز در ساختار رسمی این گروه مسلح اشاره نکرده است. وی ادعا کرده راهکار ایجاد ثبات در خاورمیانه برخورد با ایران است. اما منظور خود از برخورد را مشخص نکرده است. در واقع معلوم نیست آیا وی و گروه مسلح دموکرات کردستان ایران، حامی حمله نظامی به ایران هستند؟ آیا گروه مسلح دموکرات کردستان از تجاوز نظامی به ایران حمایت می‌کند و خواستار اشغال کشور و کشته شدن صدها هزار انسان هستند؟

این سخنان در حالی بیان شده است که این گروه مسلح در زمان حمله عراق به ایران نیز با رژیم صدام همکاری داشت و نشان داد به بهای رسیدن به قدرت، از هر اقدام ضدانسانی حمایت می‌کند. همه سخنرانی خالد عزیزی، فرافکنی و ارائه اطلاعات غلط بوده است. وی حتی یک کلمه در مورد نقض حقوق بشر و وجود کودک‌سرباز در ساختار این گروه و اشتباه‌های آن اشاره سخن نگفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب