درگیری فیزیکی نیروهای آسایش با پلیس نظامی روسیه در قامشلی سوریه

  • ۳ سال قبل

منابع آگاه از درگیری نیروهای امنیت داخلی کُرد (آسایش) با پلیس نظامی روسیه در داخل منطقه حی در جنوب شهر قامشلی سوریه خبر دادند. منابع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کردند: پلیس نظامی روسیه از نیروهای آسایش خواستند تا منطقه حی را تخلیه کنند اما نیروهای کُرد خواسته فرمانده نیروهای گشتی روسیه را که وارد منطقه شده بود را رد کردند و درگیری فیزیکی محدودی میان طرفین شکل گرفت، در حالی که مذاکرات میان کُردها و یگان‌های دفاع ملی وابسته به دولت سوریه با شکست رو به رو شده است.

منابع یاد شده افزودند: مذاکرات میان دو طرف با حضور نماینده جدید دولت سوریه یعنی سرلشکر شوقی العلی، فرمانده تیپ 17 ارتش سوریه و «نوری محمود»، نماینده آسایش و نماینده روس‌ها که کنترل فرودگاه قامشلی را در دست دارند، همچنان ادامه دارد تا به راه‌حل مورد رضایت طرفین منجر شود.

با ازسرگیری تنش‌ها میان گروه‌های نظامی وابسته به حکومت سوریه و نیروهای امنیت داخلی «آسایش» در مناطق تحت کنترل قسد، چند تن کشته و زخمی شدند. هم‌زمان طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. منابع آگاه خبر داده‌اند که این تنش‌ها در اطراف محله طی در جنوب شرق شهر قامشلی، در حومه استان حسکه، رخ داده و در آن چند تن کشته و زخمی شده‌اند. نیروهای قسد گروه‌های وابسته به دمشق را مسئول نقض آتش‎بس دانسته‌اند.

به گفته این منابع درگیری‌ها به صورت مقطعی در محله‌های طی و حلکو ادامه دارد و گاه با شلیک راکت همراه است. نیروهای آسایش روز یکشنبه از رسیدن به توافق آتش‌بس دائم در این شهر با ضمانت نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و نیروهای روسیه خبر دادند و از ساکنان محله طی که از منطقه خارج شده‌اند خواستند که به خانه‌های خود برگردند و متعهد شدند که امنیت آنها حفظ خواهد شد.

ساکنان منطقه نگران ازسرگیری درگیری‌ها به خصوص با ادامه اعزام نیروهای نظامی ازجانب هر دو طرف درگیر به منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب