یک مقام ارشد اقلیم کردستان: «صدها شرکت به دلیل قاچاق انسان تعطیل شده‌اند.»

  • ۴ ماه قبل

صدها شرکت تعطیل و تعلیق شده که برخی از آنها با اتهامات مربوط به قاچاق انسان روبرو بوده‌اند.

دیندار زیباری، مسئول هماهنگ‌کننده دولت منطقه‌­ای کردستان در امور حمایت بین‌المللی، با تاکید بر گام‌های برداشته شده توسط دولت منطقه‌ای کردستان درجهت اجرای طرح حقوق بشر خود و همچنین در مورد پیشرفت کردها در سایر زمینه‌ها در دومین کنفرانس طرح ملی حقوق بشر در بغداد سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که مسرور بارزانی موافقت کرده است که دولت محلی در کردستان برای زنانی که قربانی خشونت شده‌­اند، واحدهای مسکونی فراهم کند. این مقام ارشد خاطرنشان کرد: «دولت اقلیم کردستان برای حفاظت و ارتقای حقوق بشر و همچنین حقوق و آزادی­‌های مندرج در قانون اساسی عراق تلاش می­‌کند».

زیباری همچنین افزود: «پس از تصویب این طرح توسط ریاست هیات وزیران در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، دفتر هماهنگی اقلیم کردستان برای حمایت بین‌المللی پنج گزارش در مورد اجرای این طرح تهیه و حدود ۶۰ کارگاه آموزشی و ۴۰ جلسه برگزار کرد».

زیباری افزود: «گزارش نهایی این طرح، پیشرفت­های انجام شده در اجرای توصیه‌­ها در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌­دهد که ۲۵ درصد افزایش یافته است».

وی در ادامه بر مبارزه با قاچاق انسان تاکید کرد و اظهار داشت که دولت اقلیم کردستان به این موضوع توجه ویژه دارد. از جمله صدها شرکت نیز تعطیل و تعلیق شده که برخی از آنها با اتهامات مربوط به قاچاق انسان روبرو بوده‌اند. زیباری سپس به بحث فساد در اقلیم کردستان پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری ۳۳۴ پرونده اخاذی، کلاهبرداری و اختلاس در کنار سایر جرایم مالی به محاکم قضایی ارسال شده است. زیباری در مورد آزادی مطبوعات افزود که حکومت کردستان خشونت علیه خبرنگاران را سرکوب کرده است و ۳۱ نفر با اتهامات مرتبط با این موضوع محکوم شده‌اند. البته وی در مورد بازداشت طولانی‌مدت برخی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، سکوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب