یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

  • ۶ ماه قبل

بیش از یک میلیون کودک غزه با بحران آب روبرو هستند.

صندوق کودکان سازمان ملل یا یونیسف سه‌شنبه (۳۱ اکتبر، نهم آبان ۱۴۰۲) نسبت به تعداد فزاینده قربانیان کودک در نوار غزه هشدار داد. «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف در یک نشست مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو با ابراز تاسف از این که تلفات کودکان در از ۳۴۵۰ نفر فراتر رفته،گفت: بزرگترین ترس ما درباره (افزایش) تعداد کودکان کشته شده از ده‌ها به صدها و هزاران نفر تنها در طول دو هفته تحقق یافت.

وی افزود: حیرت‌آور این که این اعداد هر روز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است. برای هر کسی دیگری هم زندگی در جهنم است.

الدر درخواست یونیسف برای آتش‌بس فوری و دسترسی به تدارکات بشردوستانه در غزه را تکرار کرد و گفت کودکان در آنجا نه تنها به‌خاطر حملات هوایی بلکه به‌دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز جان خود را از دست می‌دهند.

او گفت «تهدیدها علیه کودکان فراتر از بمب است» و تاکید کرد آب و تروما (آسیب روحی و روانی) از دیگر تهدیداتی است که ساکنان این منطقه با آن مواجه هستند. به گفته این مقام سازمان ملل، بیش از یک میلیون کودک غزه با بحران آب روبرو هستند، «بنابراین، مرگ‌ومیر کودکان در اثر کم آبی، بخصوص مرگ نوزادان به این دلیل تهدیدی رو به رشد است».

همچنین «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس ویژه امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)  هشدار داد آتش‌بس فوری در غزه به مسئله مرگ و زندگی برای میلیون‌ها نفر تبدیل شده است. این مقام سازمان ملل تاکید کرد کاروان‌های کمکی که در روزهای اخیر از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شده‌اند، در مقایسه با نیازهای بیش از دو میلیون نفری که در غزه در حصر هستند، ناچیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب