فرقه پ.ک.ک و ساختار مافیایی آن، قاتل رویای جوانان

  • ۶ ماه قبل

این چه گروه و چه ساختاری است که مدعی رویای جوانان است و در عین حال، جوانان را به کام مرگ فرستاده است؟

خبرگزاری فرات، ارگان رسانه‌ای گروه مسلح و ستیزه‌جوی پ.ک.ک/ پژاک، در جدیدترین فاز از اقدامات خود برای ترویج ترور و ساختار پ.ک.ک، به سراغ یک جوان ایرانی رفته و مدعی شده وی که اصالتی تالشی دارد، به پ.ک.ک پیوسته است و این گروه را برای تحقق رویاهای مختلف جوانان، بسیار مناسب می‌داند.

پ.ک.ک در گزارش خود نوشته است: «یکی از نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) با نام سازمانی باز روژهلات که اصالتا گیلکی و اهل شهرستان طالش استان گیلان است، در مصاحبه‌ای کوتاه از جایگزین بودن فکر اوجالان برای تمام جوانان آزادی‌خواه، تمام ملت‌ها و خواست‌ها و مطالبات خود صحبت کرد».

این تبعه ایرانی (به شرط صحت ادعاهای پ.ک.ک و فرات)، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است: «بنظرم زندگی در سازمان (حزب پ‌ک‌ک)، برای جوانان و زنان و مردانی که در شهرها و جاهای دیگر زندگی می‌کنند و می‌خواهند زندگی آزاد و گفتار آزاد داشته باشند و آزادانه زندگی کنند بهترین جایگزین است. آنها می‌توانند در داخل حزب آن آزادی را پیدا کنند و به نظر من بهترین جا برای تحقق بخشیدن به فکر و رویاهایی که در ذهن دارند، برای آنهایی که ضد سیستم و دولت می‌باشند، همین جاست. من پیشنهاد می‌دهم که بیایند و به حزب کارگران کوردستان بپیوندند. اینگونه مبارزات آنها بسیار تاثیرگذار خواهد بود تا اینکه در آنجا مبارزه‌ای محدودی که تاثیر چندانی ندارد داشته باشند. مبارزه در اینجا بیشتر تاثیرگذار است تا داخل شهرها».

در مورد ادعاهای پ.ک.ک و این نیروی این گروه مسلح، چند نکته قابل ذکر است:

  1. ما در مورد گروهی صحبت می‌کنیم که توسط نهادهای بین‌المللی متهم به نقض حقوق بشر، استفاده از کودکان به‌عنوان سرباز و نیروی مسلح، عملیات متعدد تروریستی، توزیع و قاچاق مواد مخدر و هرگونه اقدام مافیایی و مسلحانه است. در مورد پ.ک.ک صحبت کردن، یعنی درک این نکته که این گروه در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد و حتی دولت آلمان نیز از فعالیت‌های آن به طور علنی اظهار نگرانی کرده است.

بدیهی است که زمانی که در مورد این گروه صحبت می‌کنیم، با توجه به کارنامه سیاه آن، باید به هرگونه اقدام و اظهار نظر پ.ک.ک و خبرگزاری بدنام آن با دیده شک و تردید نگریست. یعنی باید گفت احتمالا این فرد ایرانی نیست و پ.ک.ک باز هم دروغ می‌گوید. اگر بر فرض محال نیز این فرد ایرانی باشد، مجوزی برای صحت سخنان وی، به وجود نمی‌آید و پ.ک.ک و اعضای آن، در حال ارتکاب جرایم کیفری مختلفی هستند و اصولاً اعضای پ.ک.ک سواد و دانش و درک سیاسی و بین‌المللی کامل و صحیحی ندارند که بخواهند در مورد تحولات منطقه‌ای و داخلی کشورهای خاورمیانه سخن بگویند. رئیس این فرقه- اوجالان- با سخنان عجیب و غریب خود در مورد زنان، سیستم مدیریتی مطلوب پ.ک.ک، تحولات منطقه و تاریخ کردها، آبرویی برای این گروه باقی نگذاشته است.

  1. این جوان ظاهرا ایرانی مدعی شده پ.ک.ک، محل تحقق رویای جوانان است! اجازه بدهید رویای جوانان را بشناسیم و ببینیم آیا پ.ک.ک، به تحقق این رویا کمک کرده است یا خیر؟

اولین رویای جوانان، زندگی است! یعنی یک جوان باید زنده باشد تا برای تحقق رویای خودش تلاش کند. اما پ.ک.ک به محل مرگ جوانان تبدیل شده است. این چه گروه و چه ساختاری است که مدعی رویای جوانان است و در عین حال، جوانان را به کام مرگ فرستاده است؟ در طول ۴ دهه جنگ پ.ک.ک با ترکیه، چند هزار جوان فقط در ساختار پ.ک.ک کشته شده‌اند؟ چند صد جوان به جرم انتقاد از اوجالان، در ساختار پ.ک.ک حذف شده‌اند؟ پ.ک.ک در عملیات مسلحانه خود، چندصد جوان در نیروی نظامی ترکیه و ایران را به قتل رسانده است؟ چرا گروهی که مهمترین دستاوردش زندگی در کوهستان است، به خود اجازه می‌دهد مدعی رویای جوانان در خاورمیانه باشد؟ خبرگزاری فرات که با افتخاز اخبار مرگ جوانان را منتشر می‌کند، می‌تواند همزمان مدعی این باشد که پ.ک.ک به رویای جوانان کُرد، رنگ واقعیت می‌بخشد؟ پ.ک.ک در جنگ بی‌حاصل خود با ترکیه به ویژه طی چند سال گذشته متحمل شدیدترین ضربه‌ها شده است. ساختار نیروی انسانی این گروه از هم گسیخته شده است و همزمان مدعی محبوبیت و قدرت و مشروعیت نیز است. این تناقض، چگونه قابل حل است؟

رویای دوم جوانان در جهان فعلی، دسترسی به امکانات و زندگی راحت و زندگی در صلح است. آیا پ.ک.ک که نیروی خود را در غارهای کوهستان، سکونت داده است، محل تحقق رویای جوانان ایرانی است؟ جوانان ایرانی در کشور خود (علیرغم همه کمبودها در مناطق مرزی و دورافتاده از تهران) به دانشگاه، درمان، زندگی با امکانات قابل قبول، سیستم گرمایشی و سرمایشی و اینترنت دسترسی دارند. کدام یک از مظاهر تمدن، در غارهای پ.ک.ک وجود دارد؟ کتب مختلف یا دسترسی به تلویزیون‌های مختلف؟ زندگی در غار و مرگ بر اثر بمباران ترکیه، زندگی نرمال است یا عدم دسترسی به آب گرم برای استحمام؟ جوان در ساختار پ.ک.ک، فریب خورده است و به دنبال کار و زندگی در اروپا و پول بیشتر فریب خورده است. جوان در پی زندگی راحت و ازدواج و مسکن مناسب و اتومبیل است. در پ.ک.ک نه خبری از مسکن است و نه ازدواج؛ ازدواج و مادر شدن در این گروه ممنوع است (درست مانند سازمان تروریستی مجاهدین)؛ اما پ.ک.ک خود را محل زندگی راحت می‌داند. دختران ایرانی در این گروه کشته شدند و حتی جنازه آنها به خانواده این افراد تحویل داده نشد، چگونه باید به پ.ک.ک تفهیم کرد که شانسی برای جنگ ندارد و قرار نیست با ترور و اسلحه و «فروش رویای دروغین به جوانان» مشکلات ریشه‌دار کردها حل شود؟ اصولا در طی ۴ دهه اخیر، پ.ک.ک کدام مشکل ساختاری و ریشه‌ای کردها را در منطقه حل کرده است؟ عملیات نظامی پ.ک.ک، باعث توسعه مناطق کردنشین در ترکیه شده است؟ ثبات و رفاه و امنیت را به اقلیم کردستان و مناطق کردنشین سوریه منتقل کرده است؟ بر اثر حماقت پ.ک.ک، ترکیه شهرهای کردنشین سوریه را اشغال کرده است و جوانان کرد جان خود را از دست دادند. چگونه چنین گروهی می‌تواند مدعی محبوبیت در میان جوانان باشد؟ گروهی که با افتخار به خودسوزی، عملیات انتحاری و ترور، زنده است، محل تحقق رویای جوانان کُرد است؟

  1. پ.ک.ک به نقل از این جوان مدعی شده است «مبارزه در اینجا بیشتر تاثیرگذار است تا داخل شهرها». اگر مبارزه در کوهستان، اثرگذار است چرا عملیات ترور و انفجار پ.ک.ک در داخل شهر انجام می‌شود؟ اگر پ.ک.ک مدعی پیروزی است، چرا در جنگ با ترکیه در سوریه، کاملاً شکست خورد و عقب‌نشینی کرد و عفرین را به نیروهای وابسته به ترکیه تحویل داد؟ اگر کوهستان، محل مبارزه موفق است، چرا پ.ک.ک تضعیف شده است و هنوز آرمان این گروه یعنی دولت مستقل یا فدرال بعد از ۴ دهه محقق نشده است؟ اثرات پ.ک.ک و جنگ مسلحانه آن بر توسعه مناطق کردنشین، در کدام پژوهش علمی و مستقل، تایید شده است؟ اگر پ.ک.ک مدعی مبارزه موفق است، چرا حزب HDP، منحل شد؟ این سوالات را تا چندین صفحه می‌توان مطرح کرد که جواب پ.ک.ک به آنها فقط ترور است و عملیات مسلحانه و دروغ رسانه‌ای جدید.
  2. در نهایت باید گفت پ.ک.ک، به دلیل جنگ و اصرار بر ماهیت مسلحانه، در اصل قاتل رویای جوانان است. جوانان در این گروه یا باید کشته شوند و یا بازداشت و زندان طولانی. خبری از زندگی نرمال و حداقلی نیز در این گروه نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب