در حمله مسلحانه در ترکیه یک مقام حزب طرفدار کردها کشته شد

  • ۴ ماه قبل

حزب برابری و دموکراسی خلق در بیانیه‌ای تاکید کرد که هیچ حمله‌ای در شرناق تصادفی نیست.

احمد گون، مسئول حزب دموکراسی و برابری خلق در یک حمله مسلحانه در حومه روستای تالوکا، کشته و پسرش عبدالرحیم گون در این حادثه مجروح شد. این روستا در شرناق جنوب شرقی ترکیه، با اکثریت کردنشین قرار دارد. بنا بر گزارش‌­ها، احمد گون، یکی از اعضای شورای شهرداری شنوبا، و پسرش عبدالرحیم و برادرزاده‌اش محمود گون در یک منطقه روستایی در کمین قرار گرفتند. احمد گون در دم کشته شد. پس از بررسی صحنه جنایت، جسد احمد گون به سردخانه بیمارستان دولتی شرناق منتقل شد. گزارش­‌های تایید نشده‌­ای وجود دارد که نگهبانان محلی روستا (شبه‌نظامیان تحت حمایت دولت) در این حمله دست داشته‌اند. انگیزه این حادثه هنوز مشخص نیست.

تشییع جنازه احمد گون پس از انجام مراحل کالبد شکافی در شنوبا برگزار خواهد شد. تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است. حزب برابری و دموکراسی خلق در بیانیه‌ای تاکید کرد که هیچ حمله‌ای در شرناق تصادفی نیست و خواستار شناسایی عوامل مسئول و محاکمه آن‌ها شد. این بیانیه بر تنش­‌های طولانی‌مدت در شرناق تاکید کرد و کسانی را پاسخگو دانست که فضای ناامنی را ایجاد کردند.

در بیانیه این حزب تاکید شده است که زندگی‌­ای که از دست رفته یک حادثه مجزا نیست و منعکس‌کننده مسائل عمیق­‌تر سیستمی در منطقه است. در بیانیه اشاره شده که خانواده گون قبلاً مورد تهدیدهایی قرار گرفته بودند که نشان می­‌دهد این حمله هدفمند بود.

این حزب، خواستار اقدام فوری در جهت شناسایی عاملان و پایان دادن به چنین اعمال خشونت‌آمیزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب