یک دختر کُرد ایرانی در جنگ پ.ک.ک و ترکیه کشته شد

  • ۴ ماه قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه مسلح پ.ک.ک در خبری اعلام کرد: «بر اثر حمله ارتش ترکیه به شهرستان پنجوین در کردستان عراق، دو عضو پ.ک.ک کشته شده‌اند».

پ.ک.ک در اعلامیه خود تاکید کرده است که این اتفاق در سوم دسامبر ۲۰۲۳ در جریان حمله هوایی دولت ترکیه در شهرستان پنجوین رخ داده است». در خبر فرات، دلیل تاخیر حدود ۲۰ روزه در اعلام خبر کشته شدن اعضا اعلام نشده و مشخص نیست این افراد در کجا دفن شده‌اند. منابع مستقل خبری نیز نمی‌توانند صحت خبر اعلام شده توسط پ.ک.ک را تایید کنند.

پ.ک.ک اذعان کرده یکی از ۲ فرد کشته شده، یک دختر ایرانی است که از شهرستان سلماس وارد ساختار این گروه مسلح شده است. پ.ک.ک در مورد سن این دختر در هنگام عضویت و مرگ، چیزی اعلام نکرده است. خبرگزاری فرات، مشخصات این دختر کُرد ایرانی را به شرح زیر اعلام کرده است.

نام و نام خانوادگی: زینب ایوری

اسم سازمانی: آریَن آره

زمان و محل پیوستن: ۲۰۰۶ – سلماس

زمان و محل کشته شدن: سوم دسامبر ۲۰۲۳- پنجوین

گفتنی است تاکنون هزاران عضو ایرانی پ.ک.ک/ پژاک، در جنگ ۴۵ ساله این گروه با ترکیه کشته شده‌اند. از محل دفن و نحوه دقیق مرگ این افراد، هیچگونه خبری منتشر نشده است و پ.ک.ک و ترکیه، هیچکدام مسئولیت مرگ این شهروندان ایران را بر عهده نمی‌گیرند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، بارها دولت ایران را خطاب قرار داده و درخواست کرده حقوق کنسولی و شهروندی این افراد توسط دولت ایران استیفا شده و حداقل جنازه این افراد به ایران بازگردانده و در اختیار خانواده آنها قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب