توهمات مضحک رئیس گروه تروریستی «آزادی کردستان» در مورد تحولات منطقه

  • ۵ ماه قبل

«حسین یزدان‌پناه» رئیس گروه مسلح آزادی کردستان– متهم به اقدامات مسلحانه علیه شهروندان بی‌گناه کُرد ایران است.

پس از ۴۵ روز جنگ در نوار غزه و تجاوز وحشیانه رژیم اسرائیل به مردم غیرنظامی فلسطینی، سرانجام وقفه بشردوستانه به مدت ۴ روز آغاز شد و ممکن است ادامه داشته باشد که بر اساس آن تعداد بیشتری از اسرای دو طرف آزاد خواهد شد. از روز اول جنگ، هزاران شبکه، گزارشگر، خبرنگار، تحلیل‌گر، دیپلمات و اندیشکده، بر موضوع تنش بین ایران و آمریکا و احتمال گسترش جنگ تمرکز کرده‌اند. صدها گزارش تحقیقی در نهادهای مختلف غربی و منطقه‌ای در مورد دخالت آمریکا به نفع رژیم اسرائیل و دخالت ایران به نفع حماس در جنگ با با ابزارهای مختلف، منتشر شده است. گروه‌های مسلح مختلف مخالف اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه هستند، بارها و بارها، مواضع آمریکا و پایگاه‌های این کشور را در سوریه و عراق و کردستان عراق، هدف قرار دادند و بدین ترتیب ممکن بود جنگ وارد فاز منطقه‌ای بشود. آمریکا نیز به چند مورد از این حملات پاسخ داد که یکی از این حملات منجر به تلفات انسانی در میان نیروهای حزب‌الله در خاک سوریه شد.

در این فضای تقابل که هر لحظه امکان گسترش دایره جنگ وجود داشته و دارد، «حسین یزدان‌پناه» رئیس گروه مسلح آزادی کردستان– که متهم به اقدامات مسلحانه علیه شهروندان بی‌گناه کُرد ایران است- در حالی که مشخص نیست سطح سواد و تحلیل و سابقه علمی وی چیست؛ در توئیتر خود نکات مضحکی بیان کرده که بار دیگر عمق اندک دانش تئوریک و سواد تحلیلی و بین‌المللی سران گروه‌های مسلح را اثبات کرده است.

وی در این توئیت که نشان می‌دهد یزدان‌پناه از مسائل ژئوپلیتیک چیزی نمی‌داند، مدعی شده است: «حمله پهپادهای گروه‌های تحت رهبری ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق و اقلیم کردستان و واکنش آمریکا در سوریه، نشان‌دهنده بازی بین آنهاست…». این سخنان در حالی بیان می‌شود که سطح تنش بین ایران و آمریکا بارها به سطح برخورد نظامی رسیده است. اما یزدان‌پناه که کاری جز کودک‌ربایی، اقدامات تروریستی و استفاده از کودکان به‌عنوان سرباز ندارد، همچنان در تحلیلی کوتاه‌نگرانه، مدعی است بین ایران و امریکا در مورد عراق، سازش رخ داده است. مشخص نیست که اگر بین ایران و آمریکا، سازش وجود دارد، چرا گروه‌های مسلحی که یزدان‌پناه آنها را تحت رهبری ایران می‌خواند، به پایگاه‌های آمریکا حمله کرده‌اند؟ و اصولا چرا باید سرکرده یک فرقه تروریستی با تعداد چند صد عضو- عمدتا زیر سن قانونی- خود را متخصص مسائل منطقه بداند؟ تحصیلات یزدان‌پناه چیست؟ کدام تحلیل وی، قبلا صحیح بوده که این توئیت مضحک، صحیح باشد؟ اگر یزدان‌پناه، واقعا «فرمانده کل ارتش ملی کردستان» (طبق اطلاعات درج شده در توئیتر این فرد) است، چرا توئیتر وی حدود ۶۰۰۰ فالوئر دارد؟ مقر گروه تروریستی تحت امر وی، کجا قرار دارد؟ آخرین عملیات موفق ارتش ملی کردستان (؟!!) کجا انجام شده است؟ چرا این فرمانده شجاع (؟!)، یکبار در مورد کودکان محافظ و مسلح در ساختار پاک، سخنرانی و توئیت منتشر نکرده است؟

تصویر فوق، توئیتر رسمی گروه پاک است. چگونه گروهی خود را ارتش ملی کردستان توصیف می‌کند، اما در توئیتر، فقط ۲٫۲۰۰ فالوئر دارد؟ چرا توئیتر این گروه تروریستی، چند ماه است که فعالیتی ندارد؟ آیا گروه پاک، واقعا اکنون فعال است؟ یا بر اثر توافق امنیتی ایران و عراق، به مناطق مرکزی عراق منتقل شده است؟ آیا گروه‌های مختلف کُردی، این عنوان (ارتش ملی کردستان) را به رسمیت شناخته‌اند؟ ارتش ملی کردستان، چگونه عضو می‌پذیرد؟ چرا از کودکان به عنوان محافظ مسلح استفاده می‌کند؟ بهتر است امثال یزدان‌پناه، قبل از ارائه تحلیل‌های مضحک در مورد مسائل عراق، به این سوالات پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا