آن کسی که با اوجالان به توافق رسید، من نبودم!

  • ۲ سال قبل

صلاح الدین دمیرتاش از زندانیان سیاسی ترکیه که به اتهام همکاری با پ.ک.ک در زندان به سر می برد، گفت: «اگر کارهایی که ما کردیم، جرم است، پس چرا اردوغان محاکمه نمی شود؟! آن کسی که با اوجالان در امرالی به توافق رسید، من نبودم

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک پیشین HDP در بیست و دومین دادگاه کیفری پرونده کوبانی از طریق ویدئو کنفرانس از زندان ادرنه در حضور جمعی از وکلا، نمایندگان HDP، اعضای انجمن وکلای آزادی و تعداد زیادی از مردم از خود دفاع کرد.

دمیرتاش درباره اتهامات وارده به خود و دوستانش گفت: در دعاوی و شکایات موضوع از چهارچوب خود خارج شد. ای کاش دادگاه حقایق را دنبال می کرد. در تمام تصمیمات موقت، زمان سپری شده در نظر گرفته نمی شود. تلاش می‌شود تا همه رویدادها در فضای امروز جای بگیرند.»

صلاح الدین دمیرتاش از عدم اشاره به روند « مسئله حل و فصل» در هیچ یک از دعاوی خبر داد و گفت: در این پرونده طوری رسیدگی می شود که گویی چنین اتفاقی نیافتاده است و سیاست حزب عدالت و توسعه در آن دوره بر مسئله حل و فصل متمرکز نبوده است. متاسفانه دادستان نمی بیند که نخست وزیر وقت اردوغان گفت “معاون میت از امرالی بازدید خواهد کرد”، آرینچ سخنگوی دولت در آن زمان گفت: “در عصر ما، برداشتن پرچم پ.ک.ک دیگر جرم نیست”، آیا در آن زمان هیچ دادستانی علیه این حرفها اعلام جرم کرد؟

رئیس مشترک پیشین HDP در ادامه سخنان خود در این پرونده برخی از سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در روند مسئله حل و فصل را یادآور شد و گفت: اردوغان در اسناد می گوید من با اوجالان توافق کرده ام، اما دادستان این حرفهای اردوغان را نمی شنود. نمی گوید در مورد چه چیزی توافق کردید؟ ما نمی دانیم که آنها در مورد چه توافق کردند. در زمانی که نخست وزیر اردوغان با اوجالان در امرالی به توافق رسیده است، من و دوستانم به خاطر گفتن «آقای اوجالان» محاکمه می شویم. دادستانی تلاش می کند این روند را فراموش کند.»

دمیرتاش در بخشی دیگر از سخنان خود می گوید: اگر ما مرتکب جرم شده ایم شریک ما حزب عدالت و توسعه است. چرا اردوغان روی نیمکت نیست؟ اگر ما محاکمه می شویم، حزب عدالت و توسعه نیز باید محاکمه شود. اگر کاری که ما انجام داده‌ایم جرم است، چرا اردوغان محاکمه نمی‌شود و روی میز دادگاه نیست؟ من آن کسی نیستم که با اوجالان در امرالی به توافق رسیدم. دادستان سعی می کند این قضیه را پنهان نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب