«زنان» در پ ک ک، ایدئولوژی یا ابزارتبلیغاتی/ «زینب کناجی» که بود؟

  • ۲ سال قبل

سالهاست که کودکان کُرد قربانی فریب وعده های دروغین پ ک ک وشاخه های وابسته به آن را میخورند و شیفته با شعارهای آزادی، برابری ودمکراسی میشوند.

در این میان قربانیان اصلی را کودک سربازان دختر وزنانی که شعار آزادی زن آنها را فریب داده وپ ک ک آزادی را از آنها گرفته ودر کوهستان ها وغارها در معرض مرگ قرار گرفته اند، تشکیل می دهند.

بیشتر احزاب وگروه های کُرد در مناطق کردنشین «ایران، ترکیه، عراق وسوریه» با استفاده از جنس و نام زن و آزادی آنها، دختران خردسال را فریب داده وبه کام مرگ میفرستند.

آنها با مقدس کردن فرد یا افرادی سعی در جذب نیرو واستفاده از عواطف واحساسات کودکان کُرد میکنند.

نیروهای پ ک ک وشاخه های وابسته به آن دراستفاده از جنس وهویت زنان شگرد خاصی به نام ایدیولوژی دارند، اما خودشان به این موضوع اعتقادی ندارند.

«زیلان» نمونه ای از هزاران دختر کِرد از کردستان ترکیه است، او پرستار بود که ازدواج کرد وبه دلیل مشکلات خانوادگی از همسرش جدا شده بود ومادر یک فرزند نیز بود.

او فریب شعارهای برابری وحقوق زن را میخورد غافل از اینکه دیدگاه پ ک ک نیز همان دیدگاه جامعه است ومردان درون پ ک ک از همان جامعه آمده اند. آنها اکثرا بی سوادند یا فقر مالی واختلاف خانوادگی و عدم شناخت از پ ک ک وشاخه های آن سبب جذبشان شده وراه بازگشتی ندارند.

زیلان زنی تحصیل کرده بود و کف پایش صاف بود، او با مردانی همسنگر شده بود که قدرت مردانگی را در جثه وحمل بار میدیدند وزن را هیچ می انگاشتند، بنابراین مورد تمسخر و بازی های جنسی قرار گرفت.

مردان بی سوادی که حال نیز در راس رهبری پ ک ک وشاخه های آن حضور دارند و ازشدت فقر، عدم توان مالی، مشکلات خانوادگی وعدم انگیزه برای زندگی، از مشکلات شخصی خود فرار کرده و جالب است که در راس رهبری فعلی نیز قرار دارند.

زیلان در مدت کوتاه عمر خود در پ ک ک مورد آزار این فرماندهان کنونی ودیدگاههای جنسیتی انها قرار داشت.

کف صاف پایش او را دچار کمر دردهای شدید ومریضی هایی از جمله دیسک کمر کرده بود، اما مجبور بود با آن شرایط خود را به مردان و دیگر اعضا ثابت کند.

سواد وعقل کارایی نداشته وندارد شما چقدر بار حمل میکنید وچقدر جنگجو هستید وچند نظامی را کشته اید؟ اینها ملاک فرمانده شدن بوده وهست.

البته تا به حال نیز این روند هنوز در پ ک ک وشاخه های آن ادامه دارد و افراد بی سواد و غیر معترضی که انتقادگر نیستند میتوانند زودتر فرمانده ورهبر گروه شوند.

آنهایی که رک ورو راست هستند واشتباهات را انتقاد میکنند در راس قرار ندارند به عنوان مثال تحصیلات زیلان وژین وسیامند معینی چقدر است؟ خب اینها خنده داراست.

پ ک ک واوجالان با استفاده از نام وجنس زن توانستند از عواطف و روحیات دختران به نفع خود جهت جذب نیرو از مردان نیز استفاده کنند.

اگر نه ازدواج اوجالان با فاطمه یا کثیره یلدرم برای چه بود؟ آیا یک ازدواج سیاسی بود یا…؟

ادامه این ازدواج ها در شخص عثمان برادر او هم دیده شد که اکنون در قید حیات نیست وهزاران نمونه دیگر. این موارد برای رهبری پ ک ک آزاد است وبرای دیگران ممنوع.

امروزه دها وصدها دختر کُرد خردسال در قسمت های مختلف کُرد نشین چهار کشور فوق وسیله ای برای جذب نیرو آقایان شده اند و خود نیزعاقبتی جز مرگ نداشته وندارند.

بعضی ها از آنها یا خود کشی میکنند یا از آن محل موفق به فرار می شوند، بقیه آنها نیز مجبور به ادامه تحمل این زندان ها تا زمان مرگ خود میشوند. «محکومان به مرگ» نامی است که من برای آنها انتخاب کرده ام.

زینب کناجی «زیلان» که آن را سنبل زنان می نامند در زیر فشارهای روحی وروانی موجود در پ ک ک مجبور به خودکشی شد و حقیقت این مسله را اوجالان بهتر میداند.

خود کشی کودکان کُرد در پ ک ک همچنان ادامه دارد وخواهد داشت بدون درج این اخبار به خارج از پ ک ک شاید روزانه زنانی بنا به دلایلی در جوامع دنیا کشته می شوند یا خود کشی میکنند.

پ ک ک وشاخه های آن اینطور وانمود می کنند که مدافع حقوق زنان هستند واخبار زیادی را منتشر می کنند، اما دلایل خودکشی های درون سازمانی خود را افشا نمی کنند و بعد از گذشت سال ها آنها را به عنوان کشته شده های خود در جنگ با ترکیه، داعش یا ایران اعلام می کنند.

زنان وکودکان دختر خردسال بهترین طعمه ها برای جذب نیروی پ ک ک وشاخه های آن هستند همچنانکه در کردستان سوریه هم شاهدیم فقر، آوارگی، گرسنگی، بیکاری ونابهنجاری های موجود اخلاقی در مناطق تحت اشغال پ ی د سبب شده که دختران کُرد سوری در عوض رفتن به مدرسه و کسب دانش، آموزش کار با اسلحه را باید بیاموزند!

اکثر دختران و زنانی که فریب وعده ها و شعارهای پوشالی پ ک ک  و شاخه های آن را خورده اند، در اثر فشارهای روحی وروانی، جسمی و البته دوری از خانواده هایشان به خودکشی روی می آورند واین سرنوشت زنان ودختران در بند پ ک ک وشاخه های وابسته به آن است که «زیلان» نیز سنبل این خودکشی ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب