پ ک ک/پژاک: در پی حملات ترکیه 4 کشته داشتیم

  • ۴ سال قبل

حملات اخیر ترکیه با حمایت و همکاری حزب دموکرات کردستان (پارتی) به مقرهای پ ک ک در مناطق مختلف اقلیم کردستان سبب کشته شدن چند غیرنظامی اقلیم کردستان نیز شد اما مقرها و اعضای پ ک ک بیشترین ضربه را دیدند.

پ ک ک/پژاک اکنون در تنگنا قرار گرفته و با از دست دادن قدرت عملیاتی خود در داخل ترکیه در عمل فقط به مناطق کوهستانی اقلیم کردستان محدود شده و با همکاری گسترده پارتی به نظر می رسد آینده سختی در انتظار این گروه است. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد نظامی ترکیه گزارش کرده ترکیه قصد دارد به غیر از پایگاههای نظامی موجود خود در اقلیم – حدود 20 مورد – پایگاههای جدیدی نیز تاسیس کند. با توجه به افزایش همکاری پارتی با ترکیه به نظر می رسد پ ک ک در آینده از قندیل نیز ریشه کن خواهد شد.

در آخرین مورد حملات، پ ک ک/پژاک اسامی چند نفر از اعضای کشته شده خود را اعلام کرده اناد اما این گروه همیشه آمار را خیلی کم اعلام می کند. این گروه طی بیانیه ای اسامی چهار نفر به نام های آوارش، مروانف، تولهلدان، ویان را منتشر کرده است. یکی از آنان از کردهای ایران است که قربانی پژاک شد: ماریا نویدی فرزند نجیبه و اسماعیل با نام سازمانی ویان آرارات اهل ماکو در آذربایجان غربی.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب