برادر کودک‌سرباز کشته‌شده در پژاک: محل دفن برادرم توسط پژاک مبهم است

  • ۲ سال قبل

امین رندی‌گنبدی، کودک‌سرباز عضو پژاک است که متاسفانه بعد از فریب و پیوستن به پژاک، کشته شده است و محل دفن وی نیز مبهم می‌باشد.

امین فرزند عبدالرحمن از شهرستان ارومیه است و برادرش تاکید کرده که امین اهل عضویت در گروه‌های مسلح و تروریستی نبوده و هیچ انگیزه‌ای نیز برای عضویت نیز نداشته است. برادر امین تاکید کرد که امین یک نوجوان بوده و ما اطمینان داریم که پژاک او را ربوده است. پدر امین نیز بعد از تحمل چند ساله فراغ فرزند، فوت کرده است (اینجا را بخوانید)

آقای گنبدی داستان ربودن امین را اینگونه روایت می‌کند:

«امین پسر بچه سر به زیر و بسیار تیزهوش و درس‌خوانی بود و همزمان با درس خواندن همیشه کار می‌کرد و کمک خرج خانواده هم بود! اما متاسفانه به دلیل اوضاع بدی که داخل خانواده وجود داشت و تنش‌هایی که برای امین ایجاد می‌شد فاصله گرفتن از خانواده را شروع شد.

 

درگیری‌های که اعضای خانواده به صورت ناآگاهانه برای این جوان ایجاد می‌کردند روز به روز او را از نظر احساسی از خانواده دور می‌کرد و متاسفانه همین دور شدن از خانواده باعث شد که افرادی که در کمین این کودک بودند کار خود را عملی کنند. امین تنها ۱۶ سال داشت و حتی مقاطع دبیرستانش را هم تمام نکرده بود، گویا با وعده‌های دروغین و با استفاده از آگاهی در مورد مشکلات خانوادگی این نوجوان را فریب داده و با خود برده بودند، پس از ربودن امین چندین بار به عراق سفر کردیم ولی هیچگاه هیچ خبری از او به ما ندادند. مدتی نگذشته بود که خبر دادند امین به سوریه رفته است دقیقاً سیاستی را اجرا کردند که جوانان ایرانی را به ترکیه و یا سوریه می‌فرستند. به این دلیل که زمانی هوای فرار به سرشان زد راه بازگشت آنها را سخت‌تر کنند،

زمانی که در سوریه بود با ما تماس گرفت و در طول مکالمه همیشه از پشیمانی صحبت می‌کرد. گویا هیچ گاه فرصت این را نداشت که کامل توضیح دهد که چه اتفاقاتی برای او افتاده است اما مشخص بود که به دنبال راهی بود که بتواند برگردد.
مدت‌ها گذشت و دیگر خبری از تماس او نشد. تنها خبری که به ما رسید این بود که یک روز یکی از عناصر پ.ک.ک با ما تماس گرفت و خبر از کشته شدن امین را داد و بدون هیچ توضیح اضافه دیگری تلفن را قطع کرد.
امین ۱۶ ساله چه چیزی از جنگیدن می‌داند؟ الان جسد برادرم کجاست؟ پژاک صرفا عکس یک مزار را منتشر کرده است. ما این را قبول نداریم.

 

 

چرا باید این جوان که ایرانی است به سوریه فرستاده شود؟ امین چه ربطی به سوریه دارد؟ چرا زمانی که ما به عراق رفتیم تا جنازه و یا محل دفن او ببینیم این اجازه را ندادند؟!
این حق ما بود که علت کشته شدن و یا جای دفن برادر کوچکم را بدانیم و حداقل اجازه می‌دادند بر سر مزار او سوگواری کنیم. اما پژاک فقط مسئول مرگ است و هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب