کردها؛ قربانی قاچاق سازمان‌یافته انسان در اروپا

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کوردستان ایران و به نقل از «یوروجاست» (سازمان مجری قانون وابسته به اتحادیه اروپا) پلیس در فرانسه و هلند، 23 فرد را به دلیل همکاری با تیم‌های قاچاق سازمان‌یافته انسان به اروپا و به ویژه بریتانیا دستگیر کرده است. این افراد متهم هستند که در ازای دریافت 7 هزار یورو از هر نفر، حدود 10 هزار کُرد پناهجو را در داخل کامیون‌های یخچال‌دار و قایق های بادی کوچک از فرانسه به بریتانیا منتقل می‌کردند. بر اساس گزارش یوروجاست، 19 مظنون در فرانسه و چهار نفر نیز در هلند در منطقه‌ای در مجاورت لاهه، به دلیل این اتهام، بازداشت شده‌اند. عملیات بازداشت این افراد به طور مشترک توسط مقامات فرانسوی و هلند، با هماهنگی یوروجاست صورت گرفته است. یوروجاست نوشته است که «سود کل این شبکه جنایی 70 میلیون یورو بوده است.

مقامات فرانسه تحقیقات خود را در مورد این شبکه از آگوست سال 2018 آغاز کردند. این شبکه مهاجران را از مناطق تفریحی و پارک‌ها بین «ل‌مانس و پوآتییر» شناسایی و جمع‌آوری کرده و به انگلستان منتقل می‌کردند. در طی تحقیقات، مظنونانی که از خودروهای دارای پلاک هلندی استفاده می‌کردند ، مرتباً مورد توجه و نظارت بودند که همین امر منجر به افتتاح پرونده در هلند و درخواست هماهنگی از یوروجاست شد.

یوروجاست یک تیم تحقیقاتی مشترک را سازماندهی و تأمین مالی کرد و یک مرکز هماهنگی برای حمایت از مقامات فرانسه و هلند در اجرای اقدامات تأسیس نمود. دو جلسه هماهنگی برای آماده‌سازی عملیات هفته اخیر برگزار شد. یوروجاست همچنین از اجرای حکم دستگیری این افراد، حمایت کرده است. کارآگاهان فرانسوی و هلندی رد پولی که مهاجران می‌پرداختند را گرفتند و به یک سیستم غیرقانونی حواله بانکی در هلند رسیدند. این سیستم بر اعتماد دو طرف بنا شده و عملا پولی از مرز عبور نمی‌کرده است.

گفتنی است به دلیل جنگ در کردستان سوریه و همچنین بمباران‌های ترکیه در منطقه اقلیم کردستان عراق و حضور گروه‌های مسلح مانند پ.ک.ک در این منطقه، کردها راهی جز مهاجرت به اروپا ندارند و در همین مسیر، گرفتار تیم‌های قاچاق انسان می‌شوند. این در حالی است که گروه‌های مسلح و تروریستی کُرد مانند پ.ک.ک نیز یکی از عوامل قاچاق انسان برای تامین مالی فعالیت‌های مسلحانه خود هستند.

۱ دیدگاه

  1. بدبخت کرد که از هر طرف قربانی جنایات این حیوان دو پا می شه.آیا از کرد سیه روزتر هست؟؟؟؟ملیونها تف و لعنت به این حیوان دو پا که چنین زندگی پر از زجر و ظلم و تراژدی را برای کرد رقم زده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب