ترکیه عادل بهرامی ‌را به ایران تحویل داد

  • ۴ سال قبل

خبرگزاری باس نیوز به نقل از مقامات اداره امور مهاجران و پناهندگان ترکیه می‌گوید عادل بهرامی ‌شهروند کرد ایران توسط ترکیه به مقامات ایران تحویل داده شده است. طبق این گزارش، اداره امور مهاجران و پناهندگان ترکیه اعلام کرده است که روز پنج شنبه عادل بهرامی ‌به همراه 33 مهاجر و پناهنده دیگر ایرانی از طریق مرز بازرگان به ایران برگردانده شدند. یک مسئول این اداره که نخواست نامش فاش شود این خبر را تایید کرد.

طبق گزارش باس نیوز، سامان ریشه صاحب، سخنگوی گروه «کومله شورشگران و زحمتکشان کردستان ایران»، پیشتر تایید کرده بود که عادل بهرامی ‌عضو این گروه در ترکیه دستگیر شده و از سرنوشت او خبری در دست نیست. آقای ریشه نسب ضمن تایید عضویت عادل بهرامی‌ در این حزب گفته بود «این عضو حزب به خاطر فعالیت‌های سیاسی خود نمی‌توانست به ایران برگردد و به دفتر سازمان ملل در آنکارا مراجعه کرده بود. وی قصد داشت از طریق آنتالیا به اروپا برود اما دستگیر و به مدت دو ماه در آنتالیا زندانی شده است. همچنین، شش ماه در آنکارا زندانی بود».

طبق این گزارش، عادل بهرامی ‌اهل منطقه کامیاران در استان کردستان است و 7 سال عضو کومله بود. بنا به ادعای گروه کومله، وی در گروه به امور روزنامه‌نگاری حزبی مشغول بود. همچنین، دولت جمهوری اسلامی ‌ایران از وی به اتهام عضویت در یک حزب غیرقانونی شکایت کرده است.

با توجه به اظهارات صریح سخنگوی کومله مبنی بر عضویت عادل بهرامی ‌در حزب مذکور، به نظر می‌رسد با وی به عنوان عضو یک حزب «غیرقانونی در ایران» رفتار خواهد شد نه یک روزنامه‌نگار و یا فعال حقوق بشر. به عبارت دیگر، ادعای فعالیت سیاسی وی نیز صحیح نیست و او متهم به عضویت در یک گروه غیرقانونی و جدایی‌طلب با سابقه انجام عملیات مسلحانه می‌باشد. مسئولان ذیربط ایران هنوز در مورد صحت یا سقم این خبر اظهار نظر نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب