شکایت مردم دیرالزور به مسئولان نیروی سوریه دموکراتیک

  • ۴ سال قبل

طبق گزارش خبرنگار افتخاری دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در منطقه دیرالزور، روز یکشنبه در ساختمان شهرداری شهرک السوسه در حومه شرقی دیرالزور جلسه‌ای با حضور یک مسئول اداره خودگردان (با نام “زنار” اهل قامیشلو که سال‌ها در کوهستان بوده) و سران شورای شهرهای سوسه، باغوز، شعفه و المرشیده برگزار شده است.

خبرنگار ما می‌گوید: «زنار به عنوان مسئول شوراهای محلی با هیئت همراه، به شکایات مردم منطقه از طریق شوراها رسیدگی کرده است».

یکی از موارد شدید شکایت، تجاوز تعدادی از اعضای نیروی سوریه دموکراتیک به حریم مردم غیرنظامی بود. همچنین، مردم در این جلسه خواستار اختصاص میزان بیشتر مواد غذایی و سازماندهی پخش آن شدند و سران شوراها خواهان معافیت داروخانه‌ها و مغازه‌های مواد غذایی از ممنوعیت‌های مربوط به کرونا بودند. آنها، خواهان برنامه جدی برای مین‌زدایی در منطقه و بقایای جنگ شدند.  در پایان جلسه، سران شوراها تاکید کردند در سریع‌ترین  زمان ممکن همه مشکلات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نیروی سوریه دموکراتیک خیلی سریع حمایت خود در دیرالزور را از دست می‌دهد و با مشکلات روزافزون امنیتی مواجه می شود. سازمان‌های حقوق بشری حملات روزانه آن به غیرنظامیان را گزارش می‌کنند. هدف از برگزاری این جلسات کسب دوباره اعتماد مردم است تا آنها علیه اشغالگری نیروی سوریه دموکراتیک قیام نکنند. منطقه دیرالزور برای نیروی سوریه دموکراتیک از اهمیت فراوانی برخوردار است، چون بخش بزرگی از میادین نفتی سوریه در آنجاست و دلیل اصلی حمایت آمریکا از نیروی سوریه دموکراتیک در منطقه نیز همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب