سه کودک کُرد؛ جدیدترین قربانی جنگ پ.ک.ک و ترکیه

  • ۳ سال قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه مسلح پ.ک.ک که چهل سال است درگیر جنگ بی‌حاصل با ترکیه است، در سایت خود اعلام کرده که چهار عضو از جمله سه کودک‌سرباز عضو این گروه در جنگ با ارتش ترکیه کشته شده‌اند. پ.ک.ک اعلام کرده این کودکان در اقلیم کردستان و در جنگ با ترکیه کشته شده‌اند، اما توضیح نداده که چرا در جنگ با ترکیه از کودکان استفاده می‌کند و جنگ دولت ترکیه با گروه مخالف دولت ترکیه، چه ارتباطی با اقلیم کردستان عراق دارد.

 

 

بنا به اعلام پ.ک.ک،از ٣ اردیبهشت ١۴٠٠/ ٢٣ آوریل ٢٠٢١ ارتش ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا حمله‌ور شده است. پ.ک.ک اعلام کرده این سه کودک در ماه ژوئن در نتیجه جنگ و بمباران ارتش ترکیه کشته شدند. سوال مهم این است که چرا در ساختار پ.ک.ک، باید کودکان در جنگ کشته شوند؟

سوال بعدی نیز این است که چرا پ.ک.ک این خبر را با تاخیر بیش از دو ماهه اعلام کرده است؟ چرا پ.ک.ک محل دفن این افراد را اعلام نمی‌کند؟ این کودکان در چند سالگی عضو پ.ک.ک شده‌اند؟ این سوالات سالهاست توسط پ.ک.ک بی‌پاسخ گذاشته شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

ادامه به‌کارگیری کودکان به‌عنوان سرباز در پ.ک.ک

 

گفتنی است رسانه‌های متعددی گزارش کرده‌اند که پ.ک.ک کمپ مخمور را به یک پایگاه نظامی بدل کرده است. پ.ک.ک بر کمپ مخمور کاملا سیطره یافته و به نمایندگی سازمان ملل و سایر ادارات رسمی اجازه مستقر شدن در آنجا را نمی‌دهد.

پ.ک.ک به‌ویژه از رویدادهای ١۶ اکتبر ٢٠١٧ به نفع خود بهره برده و کمپ مخمور را به یک پایگاه نظامی و محلی برای آموزش نیروهایش علی‌الخصوص کودکانی که با مغزشویی آن‌ها را مسلح کرده، بدل کرده است. پ.ک.ک با این عمل ضدبشری خود جان هزاران پناهنده و آواره را با خطر جدی روبرو کرده و از آوارگان همچون سپر انسانی بهره می‌برد.
بسیاری از آوارگان این کمپ در مصاحبه با شبکه‌های خبری و خبرنگاران از سیاست‌‌های ضدبشری پ.ک.ک در این کمپ ابراز انزجار کرده‌اند و به شرط ناشناس ماندن به تشریح سیاست‌های پ.ک.ک علیه آرامش و رفاه مردمان منطقه پرداخته‌اند. آن‌ها بر این باورند که حضور پ.ک.ک موجب شده هواپیماهای ترکیه این کمپ را بمباران کنند. آن‌ها متذکر شده‌اند پ.ک.ک حتی به کودکان آن‌ها رحم نمی‌کند و آن‌ها را می‌ربایند تا عضو مسلح پ.ک.ک شوند.

 

بیشتر بخوانید:

برادر عضو کشته شده پژاک: خبری از جنازه خواهرم نیست

 

نکته مهم دیگر در خبر مرگ این کودکان، عدم انتشار عکس نفر چهارم است. چرا پ.ک.ک عکس نفر چهارم را منتشر نکرده است؟ او از اعضای بلندپایه پ.ک.ک بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب