ادامه به‌کارگیری کودکان به‌عنوان سرباز در پ.ک.ک

  • ۳ سال قبل

پ.ک.ک اردوگاه نظامی جدیدی برای افراد زیر سن قانونی در مناطق کردنشین سوریه ایجاد کرده است.
پ.ک.ک اخیراً یک اردوگاه نظامی جدید ایجاد کرده است تا افراد کم سن و سال را برای عملیات رزمی و نظامی در کردستان سوریه، آموزش دهد.
منابع محلی به باس‌نیوز می‌گویند که این اردوگاه در منطقه دریک در غرب قامیشلو، در شمال شرقی سوریه و در مرز با ترکیه واقع شده است.
این کودکان کسانی هستند که توسط یک گروه وابسته به PKK به نام «جوانان انقلابی» به خدمت گرفته شده‌اند. سایر کودکانی که در این اردوگاه آموزش دیده‌اند توسط  نیروهای مقاومت سنجار (YBS) وابسته به پ.ک.ک شستشوی مغزی داده می‌شوند و از سنجار، زادگاه ایزدی‌ها، به  کردستان سوریه منتقل می‌شوند.
منابع محلی گفتند که پ.ک.ک اردوهای نظامی دیگری را برای آموزش نیروهای جدید در مناطق مختلف کردستان سوریه از جمله عمودا، تل رفعت، شیخ مقصود و کوبانی اداره می‌کند.
در ژوئیه ۲۰۱۹، نیروی دموکراتیک سوریه (SDF) تحت حمایت آمریکا برنامه اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد را تصویب کرد تا به استفاده و استخدام کودکان برای آموزش نظامی در صفوف خود پایان دهد. باس‌نیوز اعتقاد دارد گزارش‌های بعدی حاکی از آن است که این گروه به توافق پایبند بوده است اما پ.ک.ک همچنان کودکان را به خدمت می‌گیرد.
نیروهای دموکراتیک سوریه رسماً کردستان کردهای سوریه را اداره می‌کنند، اما از نزدیک با پ.ک.ک در ارتباط هستند زیرا یگان‌های حفاظت مردم (YPG)، یکی از شاخه‌های پ.ک.ک در سوریه، ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می‌دهد.
روحات محمد، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، به باس‌نیوز گفت که کودکان در اردوگاه‌های پ.ک.ک در معرض خطر جدی قرار دارند زیرا آن‌ها در یک فرایند شستشوی مغزی گسترده قرار می‌گیرند که آنها را برای انجام عملیات نظامی آماده می‌کند.
محمد گفت: «این کودکان باید در مدرسه باشند و به جای آموزش‌های نظامی و ایدئولوژیکی، آموزش مناسب ببینند. پ.ک.ک و سازمان‌های وابسته به آن تاکنون هزاران کودک، پسر و دختر را ربوده و در اردوگاه‌های خود در قندیل، سنجار و مناطق دیگر آموزش داده‌اند. صدها نفر از آن‌ها در جنگ کشته شدند».
محمد گفت که برخی از کودکان استخدام شده توسط پ.ک.ک در تظاهرات برای ترویج برنامه سیاسی حزب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در تحولی دیگر، خانواده‌ای در جستجوی یافتن دختر ۱۵ ساله‌ای هستند که توسط پ.ک.ک در کردستان سوریه به خدمت گرفته شده است.
پ.ک.ک اخیراً دختر ۱۵ ساله‌ای را در کردستان سوریه به خدمت گرفت که این امر خانواده‌اش را از یافتن و نجات دخترش ناامید کرده است.
یک منبع محلی از محله تای قامیشلو در شمال استان حسکه گفت که دختر جوان ۱۰ روز پیش مفقود شده بود و خانواده به پ.ک.ک مشکوک هستند.
این منبع گفت: «روز شنبه، ۷ اوت ، آنها دریافتند که دخترشان توسط یک سازمان وابسته به پ.ک.ک به نام [جوانان انقلابی] ربوده شده است. دختر جوان از یک خانواده عرب است و جوانان انقلابی [سازمان] از بازگرداندن او به خانواده خودداری کرده‌اند». این سازمان متهم است که جوانان زیر سن قانونی را برای انجام فعالیت‌های پ.ک.ک در قندیل، سنجار و دیگر مناطقی که گروه مسلح در درگیری با ارتش ترکیه است، فریب داده است. با این حال، این سازمان خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی و سازمان مردم‌نهاد معرفی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب