عبدالله اوجالان: «نیروهای بین‌المللی از کردها استفاده ابزاری می کنند»

  • ۴ سال قبل

محمد اوجالان، برادر عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک/پژاک می‌گوید توانسته با اجازه دادستانی ترکیه و به صورت تلفنی با برادر زندانی خود حرف بزند. محمد اوجالان در گفتگو با شبکه تلویزیونی رووداو اعلام کرد: «در این تماس تلفنی من، پسرم، وکیل اوجالان و دو نماینده مجلس حضور داشتیم، اما فقط به من اجازه دادند با برادرم حرف بزنم. اوجالان در مورد وضعیت تندرستی خود اظهار رضایت کامل کرد و گفت بیماری کرونا به جزیره ایمرالی نرسیده است».

محمد اوجالان می گوید: «در مورد تنش‌های زینه ورته به وی اطلاع دادم. عبدالله اوجالان خواهان خویشتنداری پارتی، یکتی و پ.ک.ک شد». وی افزود: «عبداله اوجالان از قدرت‌های بین‌المللی انتقاد کرد و گفت:

نیروهای بین‌المللی در طی یکصد سال گذشته کردها را به تشکیل دولت مستقل تشویق کرده‌اند و قول‌های مختلفی به آنان دادند. اما هرگز به قول‌های خود عمل نکردند. نیروهای بین‌المللی از کردها برای  منافع خود سوءاستفاده می‌کنند و این کار درستی نیست. اگر کردها متحد نشوند یکی پس از دیگری نابود خواهند شد».

به گفته محمد اوجالان، برادرش به دیدار خود با ادریس بارزانی پدر نچیروان در سال 1982 اشاره کرده که طی توافقی 10 ماده‌ای تصمیم گرفتند اجازه ندهند کردها با هم بجنگند و لازم است امروز پسرش نچیروان به آن توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب