درآمد هنگفت پ.ک.ک از توزیع مواد مخدر در اروپا

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به نقل از شبکه TRT، یک شهروند آلمانی که از ترس انتقام پ.ک.ک نمی‌خواهد تصویرش دیده شود، در گفتگوی ویدئویی با خبرنگار TRT- WORLD در حالی که در یک کافه در مرکز آلمان صحبت می‌کند از اقدامات پ.ک.ک. در این کشور سخن می‌گوید. او از جمله افرادی است که در قاچاق مواد مخدر با پ.ک.ک. همکاری کرده است. ترجمه اظهارات وی در ادامه می‌آید:

شهروند آلمانی در این فیلم تاکید کرده که بیشتر افراد حاضر در آلمان ناچارند به پ.ک.ک مالیات (باج) بپردازند.

خبرنگار سوال می‌پرسد: «پ.ک.ک. از مسیر بالکان برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند. آیا این سازمان با مافیای محلی ارتباطی دارد؟» و شهروند نیز تایید می‌کند که پ.ک.ک با مافیای محلی مرتبط است و می‌گوید: «آنان هر کیلوگرم مواد مخدر را شاید 1000 تا 2000 دلار می‌خرند و و در اروپا به تا حدود 40 هزار دلار نیز می‌فروشند. به همین خاطر، همه این افراد پول کلانی به دست می‌آورند. پلیس و گمرک همگی همدست پ.ک.ک هستند. این پول کلان برای جنگ و تسلیح پ.ک.ک به خاورمیانه از طریق روسیه منتقل می‌شود».

این شهروند در مورد حمل مواد مخدر با توجه به طولانی بودن مسافت نیز می‌گوید: «مشکل مرز وجود ندارد. مثلات تصور کنید یک کیلو مواد مخدر را داخل یک کامیون بزرگ جاسازی کنند. کسی متوجه نمی‌شود. زیرا ما به پلیس رشوه می‌دهیم».

گفتنی است مهمترین منبع تامین مالی گروه پ.ک.ک، اخاذی از کردهای اروپا و توزیع و تولید مواد مخدر است.

لینک فایل گفتگو:

https://www.youtube.com/watch?v=D-6zgAiB7Jg

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب