جنایت جدید پ.ک.ک/پژاک: اعلام خبر کشته شدن عضو ایرانی پس از ۵ سال!

  • ۲ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از فرات- ارگان رسمی گروه پ.ک.ک/ پژاک- باز هم یک جوان ایرانی در درگیری‌های پ.ک.ک با ترکیه کشته شده؛ اما گروه پ.ک.ک خبر مذکور را پس از ۵ سال اعلام کرده است. این در حالی است که این امر مصداق ناپدیدسازی اجباری و جنگ روانی علیه خانواده فرد است. زیرا در این حالت، خانواده از سرنوشت فرزند خود خبر ندارد و نمی‌داند آیا او زنده است یا خیر؟ در این جالت، خانواده نمی‌داند باید برای پیگیری سرنوشت فرزند خود دقیقا به کجا مراجعه کند.

این سیاست غیرانسانی پ.ک.ک/ پژاک برای متوقف کردن روند پیگیری خانواده‌ها اتخاذ می‌شود تا آنها فرض کنند فرزندشان کشته شده است و دیگر پیگیر سرنوشت وی نباشند.

 

نورالدین مصطفایی؛ اعلام خبر مرگ با تاخیر توسط پژاک و سکته مادر

 

مرکز مطبوعات و رسانه پ.ک.ک اعلام کرده است «در تاریخ ٢٨ دسامبر ٢٠١۶ میلادی برابر با چهارشنبه هشتم دی‌ماه ١٣٩۵ هجری در حملات ارتش ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا، سه عضو این گروه کشته شدند».

یکی از این اعضای ایرانی و مشخصات وی به شرح زیر اعلام شده است.

نام و نام خانوادگی: رامین زندی‌پور

 کد سازمانی: مزدک کوردستان

 محل تولد: سنندج

نام مادر – نام پدر: شهناز – صدیق

 

 

این در حالی است که زمان و شیوه عضویت وی در گروه اعلام نشده است. به احتمال زیاد این فرد نیز در کودکی فریب خورده و ربوده شده است. هنوز مشخص نیست چرا پ.ک.ک خبر مرگ اعضای خود را با تاخیر چند ساله اعلام می‌کند. آیا این فرد واقعا در درگیری با ارتش ترکیه کشته شده است؟ جنازه وی اکنون کجا دفن شده است؟

 

برادر کودک‌سرباز کشته‌شده در پژاک: محل دفن برادرم توسط پژاک مبهم است

 

چرا پ.ک.ک از کودکان در جنگ استفاده می‌کند؟ چرا اعضای ایرانی پ.ک.ک باید در جنگ با ترکیه کشته شوند؟ این سوالات سال‌هاست که توسط گروه‌های حقوق بشری از پ.ک.ک پرسیده شده، اما واکنش این گروه تروریستی، ادامه سیاست کودک‌سربازی و ناپدیدسازی اجباری اعضا بوده است.

 

 

این در حالی است که در عکس فوق نیز که توسط سایت رسمی پ.ک.ک/ پژاک منتشر شده است، به خوبی کودک‌ بودن دو عضو دیگر قابل تشخیص است. یعنی علاوه بر فرد ایرانی، دو عضو دیگر که ۵ سال پیش کشته شده‌اند، بسیار کودک و زیر سن قانونی بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب