جمیل باییک پارتی و یکتی را علنا تهدید کرد

  • ۴ سال قبل

جمیل باییک، رئیس شورای اجرایی پ ک ک (ک.ج.ک.)، در گفتگو با استرک تی وی، وابسته به پ ک ک، و در واکشن به حملات اخیر ترکیه به 81 نقطه متعلق به پ ک ک در قندیل، مخمور، شنگال اعلام کرد این حملات با همکاری و هماهنگی حکومت اقلیم کردستان و آمریکا صورت می گیرد.

باییک خطاب به حزب دموکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان )یکتی) گفت: دستگاههای استخباراتی شما پاراستن و زانیاری با دستگاه استخباراتی ترکیه (میت) همکاری می کنند. بدون همکاری آنان، ترکیه نمی تواند مشخصات مربوط به محل استقرار و اعضای پ ک ک را به دست بیاورد. خطاب به این دو می گویم دیگر صبر ما به پایان رسید. تاکنون سکوت کردیم تا شاید حکومت اقلیم، عراق، آمریکا و اروپا به حملات ترکیه واکنش نشان دهند اما نکردند این معنا دارد یعنی حمایت می کنند.”

رئیس ک.ج.ک. در ادامه سخنانش گفت: “به افراد و مراکز پاراستن حمله خواهیم کرد. آنان را خواهیم کشت. از همین حالا می گویم تا فردا نگویند چرا افراد ما را کشتید. شمال عراق تحت کنترل هوایی آمریکاست و بدون اجازه آمریکا و دولت مرکزی عراق، ترکیه جرات نمی کند وارد شود چه برسد به بمباران به مدت چند ساعت.

گفتنی است در حمله اخیر ترکیه 6 غیرنظامی اقلیم کردستان کشته و 18 روستا نیز خالی از سکنه شدند. حکومت اقلیم کردستان حتی حملات را محکوم نکرد و فقط به اظهار نگرانی بسنده نمود. پ ک ک نیز به جای ترک منطقه برای جلوگیری از ادامه تنش و درگیری، به افزایش خشونت تهدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب