حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه، غیرنظامیان را در یک بحران انسانی قرار داده است

  • ۴ ماه قبل

حملات نظامی ترکیه، با ۲۵ هواپیمای جنگی و ۶۴ حمله پهپادی انجام شد.

گزارش‌های اخیر مراکز حقوق بشری و رسانه‌ای نشان می‌دهد که پیامدهای فاجعه‌بار عملیات نظامی ترکیه در ماه اکتبر، همچنان ادامه دارد. این بمباران سیستماتیک، که در ۴ اکتبر آغاز شد، آسیب شدید و ماندگاری را به زیرساخت‌­های بشردوستانه‌ی شکننده منطقه وارد کرده که با شروع زمستان باعث شده است مردم بدون سوخت، برق و آب کافی، دچار مشکلات زیادی شوند.

گفتنی است ترکیه بمباران شدید و سیستماتیکی را در مناطق کردنشین سوریه در شب چهارم اکتبر آغاز کرد که منجر به کشته شدن ۴۸ نفر از جمله ۹ غیرنظامی و ۴۷ زخمی از جمله ۱۵ غیرنظامی شد. حملات نظامی ترکیه، با ۲۵ هواپیمای جنگی و ۶۴ حمله پهپادی انجام شد که به‌طور عمدی تأسیسات حیاتی از جمله میادین نفتی، نیروگاه‌ها، ایستگاه‌های آب، بیمارستان، ایستگاه‌های تولید گاز و سایت‌های صنعتی را هدف قرار دادند. این فاجعه‌آمیزترین حمله نظامی آنکارا در شمال شرق سوریه از سال ۲۰۱۹ بود، که زیرساخت‌های حیاتی را ویران کرد و برق و آبِ خانه­‌ها، کمپ‌­های آوارگان، بیمارستان­‌ها، نانوایی‌­ها، کارخانه‌­ها، داروخانه­‌ها و مدارس را از کار انداخت.

این مسئله تاثیر عمیقی  بر جمعیت غیرنظامی دارد، و در حالی که راه‌حل‌های موقتی، امکان از سرگیری نسبتاً سریع کمک‌­های اولیه بشردوستانه را فراهم کرده است، حتی با حمایت سازمان‌های غیردولتی مختلف، نهادهای شبه‌دولتی حاضر در منطقه، فاقد ظرفیت اقتصادی و لجستیکی برای بازسازی کامل تمام زیرساخت‌ها در جهت فعالیت در منطقه هستند.

گفتنی است از سال ۲۰۱۲ میلادی، مردم شمال و شرق سوریه با حملات مداوم هوایی و زمینی، وخامت اوضاع اقتصادی، قطعی آب و کمبود شدید کالاهای اساسی مواجه بوده‌اند. وضعیت ناپایدار بشردوستانه و زیرساختی در منطقه، تأثیر حملات هوایی اخیر ترکیه را تشدید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا