ادامه مرگ جوانان ایرانی در جنگ پ.ک.ک و ترکیه

  • ۴ ماه قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه مسلح پ.ک.ک/ پژاک، در تازه‌ترین خبر خود اعلام کرده است که دو عضو ایرانی این گروه، در حملات ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

پ.ک.ک تاریخ مرگ این دو عضو ایرانی را ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرده، اما خبر مرگ این دو فرد را در تاریخ ۶ دسامبر (۲۵ روز بعد از کشته شدن آنها) بر روی خروجی سایت خود قرار داده است. شهرستان پِنجوین در منطقه کردنشین شمال عراق، محلی است که پ.ک.ک به عنوان محل حملات ارتش ترکیه به این دو نفر اعلام کرده است. پ.ک.ک اعلام نکرده که این افراد چگونه و در چه فرآیندی به عضویت این گروه درآمده‌اند و ارتباط کردهای ایرانی با پ.ک.ک و جنگ این گروه با ارتش ترکیه چیست؟ همچنین محل دفن جنازه این افراد نیز همچنان مبهم است و مشخص نیست آیا خانواده این افراد از مرگ فرزندان خود خبر دارند یا خیر.

مشخصات این دو تبعه ایرانی به شرح زیر است:

 

 

نام و نام خانوادگی: اسلام جهان‌فر

نام سازمانی: برخودان کلهور

تولد: سال ۱۹۸۰ در شهر شاه‌آباد استان کرمانشاه

زمان و محل پیوستن: ۲۰۱۷- پنجوین

زمان و محل مرگ: ۲۰۲۳- پنجوین

 

نام و نام خانوادگی: حسن صبوری

نام سازمانی: رِدور باز

محل تولد: ماکو

زمان و محل پیوستن: ۲۰۲۳- دَمهات

زمان و محل مرگ: ۲۰۲۳- پنجوین

بدین ترتیب اکنون می‌توان گفت کشته شدن اعضای ایرانی پ.ک.ک/ پژاک در حملات ارتش ترکیه به یک روند ثابت و معنادار تبدیل شده و احتمالا ناشی از عدم ورود عضو جدید ترکیه‌ای به ساختار پ.ک.ک است و این گروه مسلح را مجبور کرده تا از اعضای ایرانی پژاک برای حضور در مناطق جنگی میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه استفاده کند.

نکته مهم در مورد اسلام جهان‌فر، اعلام تاریخ تولد و تاریخ عضویت وی در پ.ک.ک است. پ.ک.ک، تا پیش از این و حتی هم‌ اکنون نیز تاریخ تولد اعضای خود را منتشر نمی‌کند تا استفاده از کودکان به عنوان سرباز را منکر شود. اما در مورد خاص اسلام جهان‌فر به دلیل سن بالای وی هنگام عضویت (۳۷ سال)، سال تولد و سال عضویت را وی اعلام کرده است؛ امری که در مورد حسن صبوری و بسیاری دیگر رخ نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا