گمشدگان در پژاک؛ نمونه نهم: سیروان مجاور

  • ۲ سال قبل
یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «سیروان مجاور» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.
این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.

نام: سیروان مجاور
نام سازمانی: خوش‌مهر زیلان
شهر: بوکان

تاریخ تولد: –

تاریخ عضویت: ۲۰۰۸

تاریخ مرگ: ۲۰۱۲- حکاری

 

 

 

سیروان را خوب به خاطر دارم. او سال دوم راهنمایی بود که فریب پژاک را خورد و آرزو داشت مهندس شود. در نهایت مهندس شد! البته مهندس غارهای پژاک! از ماه اول ورود به دوره آموزشی، قصد خروج از پژاک را داشت؛ اما دیگر دیر شده بود و او را به مرز ترکیه اعزام کردند.

این کودک‌ بی‌صدا و محبوب، نمی‌توانست فرار کند و نمی‌توانست به منطقه جنگی اعزام نشود. در نهایت با کراهت پذیرفت و به جایی اعزام شد که حیوان هم آنجا نمی‌رود چه برسد به انسان.

 

بیشتر بخونید:

گمشدگان در پژاک؛ نمونه هشتم: محرم عمویی میلان

 

او که در خانواده‌ای متوسط بزرگ شده بود، حسرت دیدن قبر خود را نیز به دل پدر و مادرش گذاشت.

مادر وی که توسط این جنایت پژاک/پ.ک.ک پیر شده بود، تنها امید زندگیش سیروان بود که حتی قبر وی نیز مبهم بود. او بارها به قندیل رفت و در یک روستا ماند تا حداقل جنازه فرزندش را پس بگیرد.

اما سیروان در ترکیه کشته شده بود و پژاک نیز مسئولیتی نمی‌پذیرفت. سیروان نیز مانند هزاران جوان و نوجوان ایرانی قربانی تروریسم پژاک شد. در جنگ پ.ک.ک و ترکیه که ارتباطی با کردهای ایران ندارد، کشته  و جنازه‌اش گم شد.

۱ دیدگاه

  1. ننگ ابدی بر شما فارسها و ترکها و عربها کە زندگی رو بر کردها تلخ کردین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب