گزارش ویژه: ارتباط با یکی از اعضای گروه مسلح پاک

  • ۲ ماه قبل

این عضو پاک که «سجاد عبداللهی» (نام مستعار: ریکوت عبداللهی) نام دارد سعی می‌کند که نقض حقوق کودکان در پاک را منکر شود!

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های مسلح کُردی در مناطق مرزی شمال غرب و غرب ایران و مستقر در خاک عراق (مناطق تحت کنترل دولت محلی کردستان عراق)، گروه مسلح پاک است. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در چندین مصاحبه و پرونده و گزارش به نقض حقوق بشر، استفاده از کودکان به عنوان سرباز، نقض حقوق کودکان، اقدامات متعدد مسلحانه توسط این گروه پرداخته است. اخیرا خبرنگار دیدبان با یکی از اعضای این گروه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مصاحبه کرده است. نکته جالب این گفت‌وگوی مجازی، انکار صدها و هزاران سند منتشر شده توسط دیدبان از جانب این عضو پاک است. این عضو پاک که «سجاد عبداللهی» (نام مستعار: ریکوت عبداللهی) نام دارد سعی می‌کند که نقض حقوق کودکان در پاک را منکر شود!

لازم به ذکر است که سجاد عبداللهی یکی از اشخاصی بود که در زمان تجمع خانواده‌های آسیب‌دیدگان از اقدامات گروه پاک، مقابل دفتر سازمان ملل در اربیل برای رعب و وحشت و همچنین ایجاد تنش در جمع اعزام شده بود. در آن تجمع که گزارش آن در سایت دیدبان منتشر شده است، خانواده‌هایی که کودکان آنها توسط پاک ربوده شده یا فریب خورده‌ بودند، در اربیل تجمع کردند تا بتوانند حداقل با فرزندان خود ملاقات کنند.

بررسی صفحه اینستاگرام این فرد نشان می‌دهد که او از حامیان پاک و سران این گروه مسلح است.

 

 

نکته جالب در گفت‌وگوی بالا که البته تکراری و قابل پشی‌بینی نیز بود، ایراد اتهامات واهی به دیدبان است. این اتهامات پیشتر توسط برخی اعضای گروه‌های مسلحی مانند پ.ک.ک و پژاک و کومله و دموکرات نیز به دیدبان وارد شده بود و البته آنها نیز مانند پاک کوچکترین سندی برای سخنان کذب خود ارائه نکردند. در واقع، چون دیدبان در حال رصد و مستند کردن نقض حقوق بشر در این گروه‌ها است و آنها پاسخی برای این اقدامات ضد انسانی خود ندارند، دیدبان متهم به دولتی بودن می‌شود. در حالی که دیدبان حقوق بشر کردستان ایران بارها و بارها از دولت ایران به دلیل عدم توسعه متوازن در مناطق کردنشین، فقدان شغل مناسب و بیکاری و فقر در این مناطق با تندترین الفاظ انتقاد کرده بود.

 

نکته دیگر تکذیب صدها سند و مصاحبه و عکس و تجمع توسط این فرد است. همه کودکان در مقر پاک و سایر گروه‌های مسلح کُردی، صرفا به واسطه عضویت پدرشان، یک عکس گرفته‌اند؟ یعنی این همه کودک، هیچکدام فریب نخورده و ربوده نشده‌اند؟ آن تجمع در اربیل چرا انجام شد؟ آیا خانواده‌های ده‌ها کودک که با دیدبان مصاحبه کرده‌اند، همه عضو پاک بوده‌اند؟ آیا اصولا اشتباه پدر در عضویت در یک گروه مسلح، موجب می‌شود که وی حق داشته باشد فرزندش را نیز وارد ساختار مافیایی پاک کند؟ اصولا چرا پاک اجازه ملاقات اعضا با خانواده‌هایشان را نمی‌دهد؟ مساله دیگر، سطح سواد این فرد است! وی نگارش کلمه حداقل را نمی‌داند؛ اما مدعی آزادی کردستان و اندیشه سیاسی و… شده است!

 

مساله دیگر، نوع دفاع این فرد از عملکرد پاک است! یعنی در کارنامه پاک، حتی یک نکته مثبت وجود ندارد تا این فرد به واسطه آن، از عملکرد پاک دفاع کند! خانواده صدها کودک و نوجوان، عکس و شناسنامه و مدارک هویتی فرزندان را در اختیار دیدبان قرار داده‌اند، اما این فرد مدعی است که دیدبان عکس‌های کودکی این افراد را منتشر کرده است. مسئله کودکی یا سن اعضای پاک نیست، مسئله، تروریستی بودن این گروه و سواستفاده از کودکان است. مساله محافظان کودک و کم سن و سال، همسرِ حسین یزدان‌پناه است!

 

در این مکالمه نیز بعد از ساعت‌ها گفت‌وگو و ارسال صدها سند، مصاحبه و مدرک، سجاد عبداللهی، خواستار ارسال مدارک شده است! تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در اربیل، صدها ساعت مصاحبه و صدها عکس و مدارک هویتی، از دید وی مدرک نیست. اما سخنان مضحک یک تروریست به نام حسین یزدان‌پناه، در حکم مدرک است. در سایت پاک، کودکان در حال سربازی و اقدامات مسلحانه هستند، اما یک بی‌سواد و عضو فرقه، مدعی می‌شود که این افراد کودک نیستند!

۳ دیدگاه ها

  1. سلام اینا یه عده خر سیاسی هستند که پیرو خر سر دسته خودشون هستند هر چه اون سر دسته شون بگه قبول دارند قافل از اینکه سر دسته شون از همه شون خرتره.

  2. سلام جناب داستان منو خوب میدونید اگه بار دیگه حرف زد بهشون بگید که حزب شما اگه درست بود هیچ وقت زن شوهر دار رو فریب نمی‌دادید که بیان تو حزب شما بعدش بگید آره این خودش مسیر زندگیش رو انتخاب کرده و تصمیم خودش رو گرفته بیاد اینجا بهشون بگید شما مسئول از هم پاشیده شدن خانواده های زیادی هستید

  3. از مغزهای کوچک زنگ زده اعضای پاک بیشتر از این انتظار نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا