هدایت بدلیل اختلاف با پدرش جوانی‌اش را تباه کرد

  • ۲ سال قبل

هدایت رسولی بدلیل اختلاف با پدرش تقویم جوانی‌اش را تباه کرد؛

هدایت پسر بسیار سر به زیری بود ولی به ندرت یکسری اختلافات پدر و پسری با پدرش داشت اما هیچ وقت فکر نمیکرد آخرین اختلافشان و دعوای شدیدی که به وجود آمد باعث شود که هدایت خانه را ترک کند. روزهای اول فکر میکردند که میخواهد کمی با خودش خلوت داشته باشد و بعدا به خانه برگردد اما متاسفانه همچین اتفاقی نیفتاد، به خاطر همین همه جا بدنبال هدایت گشتند. کلانتری، بیمارستان و غیره حتی اعلام مفقودی پسرشان را هم انجام دادند ولی هیچ خبری از او نبود تا اینکه با زحمت های شبانه روزی وکلا و کارشناسان (دیدبان حقوق بشر کردستان ایران)  که قصد آنها تنها خدمت به خانواده‌هایی مانند خانواده هدایت رسولی است متوجه شدند که هدایت گرفتار چه راهی شده است.

واکنش اجتماعی در برابر پدیده مجرمانه و چگونگی برخورد با مجرمان در طی قرون متمادی دستخوش تغییرات فراوان شده است. یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین این واکنش‌ها، حبس یا زندان نام دارد. این کیفر در طول تاریخ به ‌نحوی وسیع و گاه ناعادلانه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده گسترده از مجازات زندان و نگرانی از اجرای بی‌قید و بند آن، سبب شده تا فلاسفه و اندیشمندان بسیاری در خصوص شرایط نگهداری مجرمان در زندان، حقوق زندانیان و دیگر قواعد حاکم بر این مجازات، اصول و چارچوب‌هایی را پی‌ریزی نمایند. به تدریج نظریات اندیشمندان حقوق جزا (و در سده اخیر متفکران علم جرم‌شناسی) در قالب اصولی محکم و الزام‌آور در قوانین جزایی کشورها مورد تأیید و تصویب قرار گرفته؛ به‌طوری‌که امروزه در متون قانونی همه کشورها به حقوق زندانیان و اصول ‌حاکم بر نحوه اجرای مجازات زندان توجه و بر لزوم رعایت ‌آن اصرار شده است. نکته حایز اهمیت، لزوم آگاهی از حقوق زندانیان و تکالیف آنان، چارچوب‌ها و ضوابط حاکم بر این مجازات، تشکیلات سازمانی حاکم بر نظام زندان و زندان‌بانی، وظایف و تعهدات مسؤولان زندان و به‌طورکلی نظام حقوقی حاکم بر نحوه اعمال کیفر حبس در جهت برقراری عدالت، حفظ امنیت و آسایش عمومی، جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و اصلاح مجرمان است.

این مطلب تعریفی از حقوق زندانیان سراسر جهان می‌باشد و همه جا این قوانین مورد احترام قرار می گیرد اما متاسفانه زندانی به نام پ.ک.ک و پژاک وجود دارد که هیچ یک از این حقوق در آن رعایت نمی‌شود.

اولین حقوقی که رعایت نمی‌شود اعلام حضور افراد جذب شده و دیدار خانواده ها با فرزندانشان در این زندان می‌باشد که پ.ک.ک جدای از اینکه  فرزندان این خانواده ها را می رباید و با وعده های دروغین خود این افراد را زندانی می کند و به عنوان برده از آنها استفاده می کند، بعضا هیچ اهمیتی هم برایش ندارد که این افراد را در کجا و در چه راهی به کشتن دهد، بدون اینکه حتی خبری از حضور این افراد به خانواده هایشان بدهد چه برسد به این که خبر کشته شدن شان را بدهند.

پدر هدایت گفت: از روزی که پسرش ناپدید شد مادرش دچار بیماری شده و در بیمارستان است. خودش هم اصلاً احوال مساعدی ندارد و البته لحظه‌ای که با خبرنگار دیدبان صحبت می‌کرد می‌توان متوجه شد که صدای حرف زدنش چگونه بود. غم از دست دادن پسرش راه نفس کشیدنش را بسته بود.

 پدر هدایت رسولی از هر سازمان و افرادی که میتوانند پسرش را برگردانند تقاضا داشت این کمک را از این خانواده دریغ نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب