حلیمه دختری از عیسی خان ماکو

  • ۲ سال قبل

سال ۱۳۸۵ سرشماری سراسری برای روستای عیسی خان ۲۱۷ نفر و ۳۲ خانوار را گزارش داده است.

اهالی این روستا از کردهای عشیره بلخکانو هستند در یک جغرافیای زیبا و سرسبز که از باغات میوه و درختان پربار گردو، سیب و گیلاس از سرشار است از زندگی می کنند.

در گزارش های رسمی که مربوط به سرشماری سالانه در سال ۱۳۹۵ است به جمعیت این روستا به ۱۶۹ نفر کاهش یافته است.

یکی از اهالی این روستا علت عمده این کاهش جمعیت را مهاجرت به شهر عنوان می‌کند ولی در خلال صحبت هایش از یک پدیده شوم نیز سخن به میان آورده است.

وی برای نمونه از خانواده محمد افنداک سخن می گوید.

«حلیمه افنداک» دختر «محمد افنداک» از اهالی روستای عیسی خان است ۱۵ سال داشته که در زمان حضور تیم های نظامی شبه‌نظامیان پ ک ک در جدار مرز ایران او را با خود می برند.

۱۶ سال بعد یعنی در روزهای اخیر خبر آمد که او در حین درگیری پ ک ک با ارتش ترکیه کشته شده است.

اینکه یک کودک ۱۵ ساله چرا باید از خانواده خود جدا شود و بعد از ۱۶ سال ناگهان خبر کشته شدن وی اطلاع رسانی شود آنهم در جنگی که اصلاً ارتباطی به ایران ندارد خود بزرگترین علامت سوال برای خانواده‌ای است که رنج بسیار می برند.

اغلب اعضای خانواده افنداک گرفتار یک معلولیت جسمی حرکتی هستند که ظاهراً ژنتیکی است.

یک خواهر و برادر حلیمه از این بیماری رنج می برند، ولی حلیمه دختر سالم خانواده بوده که شبه نظامیان پ ک ک دقیقاً همان فرد را شکار کرده‌اند!

از این قبیل اتفاقات در مناطق مرزی شمال غرب ایران یعنی سلماس، ماکو، چالدران و حوالی آن منطقه که هم مرز با ترکیه و محل درگیری شبه‌نظامیان پ ک ک بار ترکیه است، به کرات اتفاق افتاده است و «الیاس حکیمی» نمونه دیگری از این دست جنایات است که پ ک ک با بی رحمی بسیار مرتکب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب