تاسیس «پ ک ک»، از حمایت غرب و موافقت ترکیه تا نقش «حقی قرار»

  • ۲ سال قبل

روز ۲۹ اردیبهشت یا ۱۵ گلان به تعبیر پ ک ک روز کشته شدن «حقی قرار» و آغاز گروهی با نام «پ ک ک» است.

هر ساله به نام حقی قرار و آغاز حرکت امروزی تاسیس پ ک ک از سوی رهبری این گروه، جشن برپا می شود.

این در حالی است که بعد از گذشت ۴۳ سال از تاسیس پ ک ک هنوز پ ک ک نتوانسته حتی یک روستا یا محله را آزاد کند!

علاوه بر این روزانه مردم عادی به زندان ها افتاده وجرم آنها کمک وحمایت از تروریسم است.

روزانه کودکان کُرد «مرد وزن» قربانیان اصلی دروغ ها و شعارهای پ ک ک میشوند.

پ ک ک در این سال ها نه تنها نتوانست هیچ پیشرفتی داشته باشد بلکه در به شکلی ماهرانه به پیمان عثمانی جدید وتجاوز ترکیه به خاک عراق وسوریه کمک کرده ومیکند وروزانه کودکان کُرد و مردم کُرد که از پشت پرده ها خبر نداشته قربانی این فریب کاری های پ ک ک در منطقه می شوند.

زندان های موجود در کوهستان ها در زیر آتش هواپیما وتوپ وتانک ترکیه کمک به جلوگیری از ازدیاد جوانان کُرد در مبارزه با ترکیه فاشیست و محبوس کردن دختران وپسرانی که به جای مدرسه وقلم، سلاح دست گرفتن، کشتن وخشونت به آنها آموخته می شود.

پ ک ک و رو شدن واقعیت رفتاری او در جنگ های سوریه وسینجار در عراق برای پیشروی ترکیه و تجاوز به خاک دو کشور و کمک به استراتژی استعماری عثمانی دیگر بر همگان آشکار است.

پ ک ک در تاریخ وجود و تاسیس خود در داخل وخارج سعی در متلاشی کردن افکار وایده های جدا از خود و نابودی آنها نقش پر رنگی داشته ودارد، چه در ترکیه، چه در کردستان ودیگر مناطق.

آنچه شایان ذکر است قاتلان حقی قرار چه کسانی بودند؟ آنها کجا هستند ودلیل کشته شدن او چه بود؟

آنچه نمایان است اوجالان که در زندان بود بر اساس اطلاعات به دست آمده تحت کنترل میت وظیفه پیدا کرد تمامی حرکت های چپ را در ترکیه نابود کند.

 «تاسیس پ ک ک» با کمک آمریکا وغرب والبته موافقت میت وترکیه انجام شد ودر مقابل قطب کمونیستی دنیا غرب در فکر ایده هایی جدید از جمله نابودی افکار واشخاص در خارج بر آمد.

حقی قرار ومحمد خیری دورموش از جمله جوانان ورهبران چپ به همراه ماهر چایان وابراهیم کایپاک کایا ودنیز گزمیش بودند.

آنها افکار چپ در ترکیه را ترویج میدادند فلذا اوجالان در آنها نفوذ و در رأس آنها حقی قرار را از میدان برداشته وسپس برای پرده پوشی کردن جریان، تاسیس نام پ ک ک را در راس کار قرار داد وسپس رهبری پ ک ک را.

آنچه امروز شاهد آن هستیم نابود کردن افکار مستقل و خارج از چارچوب افکار پ ک ک در منطقه وبه اصطلاح «کردستان» ساختگی ودشمنی با کل احزاب و افکار جدا در منطقه ودر رأس انها پارتی.

پ ک ک در تاریخ ۴۳ ساله خود مخالفان داخلی را هم از سر راه خودش برداشته وحتی به برادر اوجالان «عثمان اوجالان» نیز رحم نکرده واو را از جمع خود بیرون راندند.

امروز شاهد برنامه های پ ک ک در مقابل احزاب کرد در عراق وسوریه هستیم «یک پرچم، یک ایده، یک تفکر ویک رنگ» سپس نام آن را دموکراسی پ ک ک گذاشته اند.

حقی قرار که هر ساله به صورت لفظی و ظاهری از او یاد می شود دلیلی بر ماندن پ ک ک در جناح چپ بوده و هست، اما واقعیت این است که آنانکه «حقی قرار» را از سر راه برداشتند، امروز در رأس قدرت «پ ک ک» جای دارند!

کودکان فریب خورده کُرد که فریب ظاهر سازی آنها را خورده و دروغ های آنها را باور می کنند، وارد زندان های تاریک وبی بازگشت در کوهستان شده وخانواده های آنان نیز منتظر شنیدن خبر کشته شدن آنها، این تمام آن چیزی است که از پ ک ک به یادگار مانده وادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب