در مورد بیانیه دوم ک.ج.ک. درباره زینه ورته

  • ۴ سال قبل

ک.ج.ک. اخیرا بیانیه دیگری نیز در مورد تحولات زینه ورته منتشر کرد و اعلام کرد به مسئولیت خود عمل خواهد نمود. بیانیه می‌گوید “درواقع مناطقی که پیشمرگه به آن اعزام شده‌اند برای ما خیلی مهم‌اند لذا برای برآوردن کردن خواسته‌های مردم کرد صبر و آرامش لازم را از خود نشان می‌دهیم”.

این  بیانیه نسبت به بیانیه دو هفته قبل نرم‌تر بود که پس از حمله ترکیه به مقرهای پ ک ک در محل  منتشر شده و طی آن به حزب دموکرات  کردستان (پارتی) حمله کرده بود. بیانیه اول چنین تحلیل می‌کرد: “اعزام نیروهای پارتی به نقطه‌ای  که  بر محل استقرار گریلاها مشرف است پس از توافق ترکیه و پارتی انجام شد و طی آن تصمیم  گرفتند قندیل را محاصره کنند لذا پارتی اطلاعاتی را داد تا حمله صورت گیرد. ترکیه نمی‌تواند بدون حمایت پارتی به قندیل حمله کند. اگر برنامه و نقشه‌ای برای حمله به قندیل وجود نداشت، نیروهای پارتی به زینه ورته اعزام نمی‌شدند. واضح است اگر بین پارتی و گریلا درگیری رخ دهد، ترکیه تجهیزات بیشتری به  پارتی خواهد داد. این زمانی مشخص شد که گروه کوچکی از گریلاها به مقر پارتی مراجعه کردند اما مورد حمله واقع شدند.”

بایستی درک کرد ک.ج.ک./پ ک ک هنوز هم از وضعیت زینه ورته ناراضی‌اند جایی بسیار استراتژیک در نزدیکی قندیل اما هیچ گزینه واقعی برای آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب