بیانیه ایزدی های سوری در خصوص ربودن خردسالان توسط PYD در حلب

  • ۲ سال قبل

روز جمعه، شورای ایزدی‌های سوریه با صدور بیانیه‌ای ربودن و به کارگیری کودکان خردسال توسط شبه‌نظامیان PYD در اردوگاه‌های این حزب را محکوم کرد و اقدامات آنها را «اقدامی تروریستی» خواند.

به گزارش خبرگزاری زیتون، در این بیانیه خاطرنشان شده است که جان مردم در اردوگاه های حلب و الشهبا در حومه حلب که تحت کنترل «شبه نظامیان تروریستی سوریه دموکراتیک» هستند، از خطر مصون نیست.

این سازمان توضیح داد که سازمان جوانان حزب PYD همچنان به ربودن کودکان خردسال “از آغوش مادرانشان و بردن آنها به مکان ها و جبهه های ناشناخته به شیوه ای تروریستی ادامه می دهد، زیرا کردهای سوریه ارتباطی با آن ندارند”.

در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود ادامه محکومیت‌ها و اعتراض‌هایی که علیه آدم‌ربایی‌ها صورت می‌گیرد، هدف قرار دادن قربانیان توسط «سازمان جوانین شورشگر» ادامه دارد.

آخرین قربانی این شبه نظامیان، دختر خردسال ایزدی، سیلوا بنت حمید جعفر، متولد روستای باسوفان است که در روز روشن و در مسیر مدرسه در محله شیخ مقصود شهر حلب ربوده شد و به مقصد نامعلومی منتقل شد.

پدر کودک ربوده شده به شورای ایزدی های سوریه تایید کرد که از اولین ساعات ربوده شدن فرزندشان تا به امروز، هیچ نهاد امنیتی، اداری یا حقوق بشری از PYD و اداره خود مختار را تا زمان اطلاع از سرنوشت دخترشان ترک نکرده اند.

با این حال، آنها هیچ توضیحی از شبه‌نظامیان PYD دریافت نکردند و همچنین نتوانستند از سرنوشت فرزند خود باخبر شوند.

وی خاطرنشان کرد که سیلوا بیمار است و بر اساس گزارش های پزشکی بطور متناوب دچار از دست دادن هوشیاری می شود.

همچنین در بیانیه شورا آمده است که پس از دریافت گزارشی از خانواده این دختر، آنها به طور علنی و رسمی با دست اندرکاران و مقامات حزب PYD، اداره خودمختار، SDF و SDC تماس گرفتند، اما آنها نتوانستند از سرنوشت و محل اختفا سیلوا مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب