مظلوم کوبانی نیز حملات پ.ک.ک. را محکوم کرد

  • ۳ سال قبل

مظلوم کوبانی، از فرماندهان ارشد سابق پ.ک.ک. که اکنون فرمانده نیروی سوریه دموکراتیک وابسته به پ.ک.ک. در سوریه و مورد حمایت آمریکاست، در واکنش به حملات اخیر پ.ک.ک. به پیشمرگه‌های پارتی که به کشته شدن یک پیشمرگه و زخمی شدن تعدادی منجر شد، اعلام کرد «ما بخشی از اختلافات پ.ک.ک.-پارتی نمی‌شویم اما قطعا این بر مذاکرات کردی-کردی سوریه تاثیر خواهد گذاشت».

با توجه به عضویت مظلوم کوبانی در پ.ک.ک. و قانون آن مبنی بر اجباری بودن محکوم کردن هر فرد یا گروه مخالف دیدگاههای پ.ک.ک.، مظلوم بایستی شدیدا بارزانی را محکوم می‌کرد اما این واکنش مظلوم کوبانی نشان می‌دهد با پ.ک.ک. مخالف است و بین سران پ.ک.ک. در قندیل و سوریه اختلافات جدی است و این در حالیست که مقامات آمریکایی نیز بارها تاکید کرده‌اند اگر قرار بر ادامه حمایت از نیروی سوریه دموکراتیک باشد و اگر کردهای سور یه به دنبال حل اختلافات خود هستند باید کادرهای پ.ک.ک. از شمال سوریه خارج شوند موضوعی که با مخالفت سران پ.ک.ک. در قندیل مواجه شده است.

مظلوم کوبانی به صورت تلویحی از شکست ترامپ نیز اظهار خوشحالی کرد و افزود «نسبت به دولت جدید آمریکا خوش‌بین هستیم و مایل هستیم آمریکا تعداد نیروهای خود در سوریه را افزایش دهد.» وی معتقد است دولت جدید آمریکا می‌تواند راه را برای گفتگوی این نیرو با ترکیه باز کند و مانع حملات بیشتر ترکیه گردد.

این فرمانده ارشد و سابق پ.ک.ک. در مورد اختلافات و درگیری های پ.ک.ک.-پارتی نیز گفت «ما بخشی از اختلافات آنان نمی‌شویم و از هیچ کدام نیز حمایت نمی‌کنیم. ما برای آرام کردن اوضاع در کردستان سوریه از یکتی کمک می‌گیریم و با نچیروان بارزانی نیز در ارتباط هستم. »

او بر «آمادگی مذاکره بدون شرط با ترکیه» تاکید کرد و گفت «در آینده قصد دارم کاملا وارد فعالیت سیاسی شوم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا