بابک رحمتی و خانواده‌اش از قشر زحمتکش کارگر بودند

  • ۲ سال قبل

بابک و دیگر اعضای خانواده‌اش از قشر زحمتکش کارگر بودند؛

اعضای خانواده همگی کارگر بودند، بابک هم مدتها مشغول به کار گچ‌کاری بود ولی بدون هیچ دلیلی ناپدید شد؛ خانواده بابک تا جایی که می‌شد و در توان داشتند به دنبال او گشتند اما اثری از او نبود، بیشتر از این هم توان مالی زیادی نداشتند که بتوانند در شهرهای دیگر به دنبالش بگردیم.

پدر بابک هم از داغ دوری پسرش عمرش را به خدا داد. تا به امروز این خانواده هیچ وقت نفهمیدند که چرا و چطور بابک عضو پژاک شده است، تنها یکروز با آنها تماس گرفتند و گفتند بابک نزد آنهاست ولی بدنبالش نیایید. در میان این خانواده هیچگاه حرف و علاقه‌ای نسبت به هیچ حزبی وجود نداشت و حتی خود بابک هم همینطور بود و تنها سرش به کار خودش گرم بود. الان این خانواده نمیدانند چه کار کنند! چگونه به دنبالش بروند! حتی توان برطرف کردن نیازهای روزمره خانواده را هم ندارند، پس چگونه بتوانند به دنبال بابک بروند؟! حتی اگر دنبالش هم بروند آیا او را به خانواده نشان می‌دهند؟ آیا می گذارند که او را با خودشان برگردانند؟

اگر از مردم مظلوم کرد در شهرهای مختلف غرب تا شمال غرب ایران سوال کنید دغدغه اصلی شما چیست تقریبا کسی نخواهد بود که از مسئله معیشت و اقتصاد صحبت نکند و در شرایطی که روند توسعه در این مناطق به نسبت سایر مناطق مرکزی ایران بسیار کند است ولیکن آزار و اذیت های این جدایی طلبان لانه کرده در اقلیم کردستان عراق آسایش و امنیت مردمان کرد را از بین برده است.

تاسف بارتر اینکه این مردم پناهی ندارند اغلب آنها نمی دانند کجا و چگونه در پی فرزندانشان بروند و اینجاست که واقعا مشخص نیست نهادهای قانونی و حاکمیتی کشور کجای این معادله قرار دارند چرا کسی به داد این مردم نمی رسد واقعا برای ما نیز باور پذیر نیست این حجم جنایت که علیه شهروندان بی‌پناه کرد وارد میشود و گویا برای مسئولین نیز این مسئله عادی شده است!!!

همین مشکلات باعث شد که یک برادر بدلیل مشکلات مالی متعدد جایی را نداشته باشد که به آن پناه ببرد و یا حتی بتواند بدنبال برادرش برود و حداقل کوچکترین خبری از حالش بگیرد.

در همین راستا برادر بابک به دیدبان گفت: واقعا نمی‌دانم چه کار کنم. ولی از کسانی که میتوانند خبری از برادرم به ما بدهند تقاضا دارم این لطف از ما دریغ نکنند.

واقعیت تلخ جوانان و نوجوانان کرد بیانگر آن است که بسیاری از این مشکلات تحت تاثیر مشکلات معیشتی و اقتصادی است همچنین بارها از مسئولین دولتی خواسته شده تا نسبت به رفتار غیرمسئولانه مسئولین حکومت اقلیم کردستان عراق پیگیری های لازم را انجام دهند و اجازه ندهند جوانان و نوجوانان کرد بازیچه ناکارآمدی حکومت اقلیم کردستان عراق شوند.

۱ دیدگاه

  1. سلام الان تاریخ ۶ شهریور است در بهار ۱۴۰۲ خبر داده اند که گویا درتاریخ ۱۱ژانویه ۲۱دی بابک رحمتی کشته شده
    بعد از چندین ماه از انتشار این خبر هنوز خانواده مقتول از جنازه و محل دفن فرزند بی خبرند حتی محل دقیق کشته شدن فرزندشان رو نمی دانند بعداز پیگیری از مسئولان امنیتی چیزی بدست نیاورده اند هر کس اطلاع از محل دقیق کشته شدنش دارد لطفا بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب