ناکارآمدی مرکز مقابله با کرونا در اربیل

  • ۴ سال قبل

رسانه‌های اقلیم کردستان با انتشار گزارش‌هایی از یک مرکز تازه‌تاسیس در اربیل اعلام کردند این مرکز با هدف مقابله با مبتلایان به ویروس کروناست. در این گزارش‌ها آمده است در این مرکز چهار کارمند و دو پزشک به صورت شبانه‌روزی حاضر هستند، وزارت بهداشت، وزارت داخله و استانداری اربیل نیز نظارت می‌کنند.

این در حالی است که گزارش رسانه‌های غیرحزبی و غیروابسته به رئیس و نخست وزیر اقلیم یعنی برادرزاده و پسر مسعود بارزانی با ارائه موارد مختلف اعلام کرده‌اند صدها مورد مبتلا به کرونا در اقلیم ثبت شده و از جمله گزارشی که شبکه رووداو نیز تایید کرد سیصد نفر مبتلا در دو هتل در منطقه سوران نگهداری می‌شوند.

خطر جدی ورود ویروس کرونا به اقلیم کردستان از گذرگاه‌های رسمی نیست چون طبق مقررات افراد فقط پس از تست پزشکی لازم می‌توانند وارد شوند. طبق گزارش‌های محلی  و همچنین شبکه رووداو در طی چند روز گذشته قاچاقچیان افرادی را که قصد دارند به اقلیم کردستان بروند اما از ترس تست بیماری حاضر نیستند از گذرگاه‌های رسمی وارد شوند از محدوده مرزی شهر رانیه از مرز ایران وارد می‌کنند و افراد محلی نیز تایید کرده‌اند قاچاقچیان با دادن یکصد دلار به ازای هر نفر به اعضای پ ک ک/پژاک از مسیر تحت کنترل آنان در داخل خاک اقلیم عبور می‌کنند.

طبق گزارش روداو در این زمینه نیز، مسئولان بهداشتی تایید کرده‌اند دهها نفر کرد ایرانی مبتلا به کرونا در این منطقه از استان سلیمانیه دستگیر شده‌اند که به صورت قاچاق وارد شده بودند. در‌حالی‌که تعدادی نیز بدون دستگیر شدن وارد شده‌اند. نکته دیگر این که این افراد از طریق تماس با اعضای پ ک ک و پژاک وارد شده‌اند و با توجه به وضعیت بسیار بد بهداشتی زندگی در کوه‌های صعب‌العبور اعضای پ ک ک/پژاک نیز به کرونا مبتلا شده اند. تعدادی از اعضای فراری این گروه مسلح که به سلیمانیه و اربیل رسیده‌اند این موضوع را تایید نموده‌اند چون تست کرونای آنان نیز مثبت است.

لازم است اقلیم کردستان برای مقابله با کرونا علیه قندیل اقدامی انجام دهد در غیر این صورت با باز کردن ده‌ها مرکز نیز نمی‌تواند امنیت شهروندان خود را تامین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب