خطاب به دولت هنگ کنگ: سرکوب معترضان را متوقف کنید

  • ۴ سال قبل

به گزارش خبرگزاری روتیرز از هنگ کنگ، در ادامه اعتراضات مردمی به نقض حقوق خود توسط دولت محلی و دخالت چین در امور آن، دانش آموزان مقطع متوسطه و بازنشستگان نیز به جمع  معترضان کنونی پیوستند تا با قدرت بیشتر مانع نقض حقوق مردم توسط مقامات وابستته به دولت چین شوند. این در حالیست که فعالان دموکراسی اعلام کرده اند به “مبارزه” خود ادامه خواهند داد و می گویند رفتار پلیس با آنان “خشن” است و دستگیری افراد معترض نیز غیرقانونی است.

از طرف دیگر، یک مقام ارشد هنگ کنگ می گوید دولت در پی ایجاد کمیته ای ویژه است تا به بررسی این بحران بپردازد که ازپنج ماه پیش آغاز شده و اکنون به خشونت کشیده است. یک پیرمرد 70 ساله به نام پون می گوید علی رغم حضور بیش از یک میلیون نفر در خیابان ها دولت به خواسته های معترضان توجه نکرد و من نیز اکنون آمده ام تا در دفاع از حقوق مردم کاری انجام داده باشم. رفتار پلیس با مردم خشن است و دست به دستگیری های غیرقانونی می زند. انگار اینجا هنگ کنگ سابق نیست.

معترضان می گویند دولت مرکزی چین در آزادی مردم در این ایالت دخالت می کند همان حقوقی که در سال 1997 و با رفتن بریتانیا برای مردم هنگ کنگ تضمین شده بود. از طرف دیگر، دولتت چین نیز این اظهارات را رد می کند و می گوید بر “یک کشور و دو نظام” همچنان پابرجاست و این اعتراضات را ناشی از دخالت “بیگانگان” می داند. محافل مختلف حقوق بشری در حمایت از معترضان و محکوم کردن اقدامات “خشن” پلیس بیانیه های مختلفی صادر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب