کارشناس امور تروریسم و جنایی: پ.ک.ک همانند القاعده در جنایات سازمان‌یافته دخالت مستقیم دارد

  • ۳ سال قبل

دستگاه‌های اطلاعاتی در مورد سازمان‌های تروریستی مختلف از دهه نود میلادی تاکنون صدها گزارش منتشر کرده‌اند. بیشتر مردم در اروپا از این موضوع اطلاع ندارند اما اسناد رسمی حکایت از آن دارند که گروه پ.ک.ک اقدامات جنایی مرتکب می‌شود. منابع تامین مالی آن عبارتند از اخاذی، سرقت، قاچاق اسلحه، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و پولشویی و استفاده از کودکان و نوجوانان به عنوان کودک سرباز و آزادی آنها در ازای دریافت پول.

در این زمینه خانم تامارا ماکارنکو کارشناس امور تروریسم و جنایی از اسکاتلند معتقد است: پ.ک.ک. در قلب اروپا هم مراکز آموزش مسلحانه دارد و هر سال چند صد میلیون یورو از مواد مخدر درآمد کسب می‌کند. دولت ها وجود جنایات سازمان‌یافته پ.ک.ک. را تایید می‌کنند. پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و چندین کشور دیگر قرار دارد. آلمان به بزرگترین مرکز اقدامات جنایی پ.ک.ک. تبدیل شده است. براساس گزارش وزارت کشور آلمان تقریبا 14 هزار عضو پ.ک.ک. در آلمان وجود دارند و این گروه بیش از 31 میلیون دلار از تاجران کُرد در اروپا اخاذی می‌کند. پ.ک.ک. در عرض چند ماه فقط در آلمان 13 میلیون دلار درآمد داشته است. این در حالی است که از سال 1993 فعالیت پ.ک.ک در آلمان ممنوع و خشونت همچنان بخشی از ایدئولوژی پ.ک.ک است. این گروه در آلمان نیز دست به جذب اعضا می‌زند.

وی افزود: ««ناو-دَم» یک تشکیلات پوششی پ.ک.ک. برای اقدامات آن در آلمان است. پ.ک.ک. به مساجد و منافع ترکیه در آلمان نیز حمله می‌کند. رئیس پلیس برلین نیز تایید می‌کند که پ.ک.ک. از اروپا برای تدارک حملات تروریستی در خارج استفاده می‌کند. در واقع پ.ک.ک. برای آلمان و همه اروپا یک تهدید است. سازمان اطلاعات آلمان اعتقاد دارد که پ.ک.ک. علیرغم ادعا برای مبارزه با داعش، خود مروج خشونت در منطقه است و تشکیلات آن در آلمان نیز نیروی پشتیبان آن هستند و خدمات تامینی برای آن فراهم می‌کنند».

این کارشناس امور تروریسم و جنایی می‌گوید: «پ.ک.ک. از همان آغاز تاسیس در فعالیت‌های جنایی دست دارد. گزارش‌های متعدد اتحادیه اروپا اشاره می‌کند که پ.ک.ک. همانند القاعده در جنایات سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر دخالت مستقیم دارد. بیش از 500 میلیون دلار در سال درآمد گروه از مواد مخدر است. تهدیدی که اکنون پ.ک.ک. برای اروپا ایجاد می‌کند بیش از تهدیدی است که گروه‌های مستقر در خاورمیانه مانند عراق می‌توانند برای اروپا ایجاد کنند».[1]

گفتنی است تهدید پ.ک.ک در حوزه مواد مخدر در آلمان و بلژیک به قدری جدی است که در طی عملیات موسوم به «اسپوتنیک» در 18 سپتامبر 1996 علیه محافل نزدیک به ‌پ.ک.ک.، پلیس بلژیک مبلغ 350 میلیون فرانک بلژیک را که ظاهرا از قاچاق مواد بود کشف کرد. 7 فرد نزدیک به ‌پ.ک.ک. بازجویی شدند. این عملیات همچنین ثابت کرد شبکه تلویزیونی مد.تی.وی. درواقع در خدمت پولشویی مبالغ دریافتی این سازمان تروریستی از طریق مواد مخدر است. نماینده مد.تی.وی. در آلمان نیز وقتی نتوانست توضیح دهد چرا 500 میلیون فرانک آلمان از بلژیک به حساب مد.تی.وی. واریز شده مورد بازجویی قرار گرفت. این تحقیق ثابت کرد درآمد مواد مخدر فقط برای مد.تی.وی. نیست بلکه برای پارلمان خودخوانده‌ی پ.ک.ک در تبعید نیز می‌باشد. پلیس بلژیک حین بازرسی ساختمان این به‌اصطلاح پارلمان در بلژیک مقادیر زیادی سلاح در آن پیدا کرد. همچنین معاون وقت وزارت خارجه آمریکا در امور مواد روانگردان آقای «روبرت فلبارد» در یک کنفرانس مطبوعاتی در فوریه 1994 در پاسخ به سوالی در مورد نقش ‌پ.ک.ک. در شبکه مواد مخدر در اروپا و آمریکا تایید کرد آمریکا اطلاعات غیرقابل انکاری دارد که نشان می‌دهد ‌پ.ک.ک. در قاچاق هروئین در اروپا فعالیت می‌کند. پیشتر نیز «اداره مبارزه با مواد روانگردان وزارت خارجه آمریکا« در گزارش خود با عنوان «استراتژی بین‌المللی کنترل مواد روانگردان» در سال 1992 اذعان کرد دوسوم افراد دخیل در قاچاق مواد مخدر در اروپا در استخدام ‌پ.ک.ک. هستند.[2]

[1].https://www.youtube.com/watch?v=VwKd92qBu2U&feature=youtu.be

[2].https://geostratos.wordpress.com/2006/03/16/l%E2%80%99implication-du-pkk-dans-le-trafic-de-drogue/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب