جنایت مرزبانان ترکیه علیه کولبران ایرانی؛ سکوت عجیب دولت ایران

  • ۳ سال قبل

گزارش‌های خبری از کشته شدن یک کولبر ایرانی و مجروح شدن یک کولبر دیگر به دلیل «شکنجه» توسط نیروهای ترکیه حکایت دارند. به گفته منابع خبری، مرزبانان تركيه اين دو کولبر را «با چاقو و چماق مورد آزار جنسی و جسمی قرار داده‌اند». نیروهای ترکیه روز ۲۵ فروردین 1400 به سمت بهرام صمدی و حسن کچلانلو شلیک کرده‌اند که حسن کچلانلو بر اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی ترکیه کشته شده و صمدی نیز پس از بازداشت «شکنجه» شده است. منابع خبری گزارش داده‌اند که كچلانو مردی ۳۵ ساله و پدر سه فرزند بوده است. بهرام صمدی پس از بازگشت به ایران در بیمارستانی در چالدران بستری شده و عکس‌هایی نیز از جای چاقو بر بدن او منتشر شده است.

بالاترین: مرزبانان ترکیه دو کولبر ایرانی را مورد تجاوز جنسی قرار داده  اند/مردم ایران یتیم شده اند ؛وزیر وقیح خارجه کجاست!؟

 

در واکنش به این اقدام وحشیانه نیروی رسمی دولت ترکیه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که تیم‌های مرزبانی دو کشور در حال بررسی این موضوع هستند. البته وی توضیح بیشتری در مورد نتایج این بررسی ارائه نکرده است. گفتنی است این اولین مورد از رخدادهای تلخ این چنینی در مناطق کردنشین ایران نیست که با سکوت رسانه‌های مختلف و البته دولت ایران مواجه شده است. چندین سال است گروه‌های تروریستی ضمن انجام اقدامات تروریستی و قتل کردها، به اخاذی از فعالان اقتصادی، تخریب اموال عمومی و خصوصی، ربایش و فریب کودکان و نوجوانان ایرانی و همچنین اخاذی و تهدید کولبران مشغول هستند که پاسخ درخوری از سوی دولت ایران به اقدامات داده نشده است. همچنین رسانه‌های ایرانی نیز در اغلب اوقات به مسائل و مشکلات مناطق مرزی و کردنشین کاملاً بی‌توجه هستند. ضعف نظارت دولت ایران، نبود سرمایه‌گذاری کلان دولتی در مناطق کردنشین و مرزی و… باعث شده است تا نرخ پایین اشتغال، مردم را به سوی کولبری رواج دهد. باید منتظر واکنش دولت ایران به این اقدام وحشیانه بود. هرچند سابقه سکوت و عدم پیگیری هنوز بر سر پرونده‌های مشابه سنگینی می‌کند. لازم به ذکر است صدا و سیمای جمهوری اسلامی، هنوز کوچکترین خبر و گزارشی در این مورد منتشر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب