کاراییلان، روسیه و اروپا را تهدید کرد

  • ۴ سال قبل

مراد کاراییلان، فرمانده شاخه مسلح پ.ک.ک، طبق روال هر سال و با آغاز فصل گرما در کوهستان‌ها، اعلام کرد «پ.ک.ک، جنگ را تشدید خواهد کرد و مناطق توریستی ترکیه را نیز هدف قرار خواهد داد». این عضو شورای رهبری پ.ک.ک افزود: «توریست‌های روسیه و اروپا نباید به ترکیه سفر کنند، ما با ترکیه در جنگ هستیم. اگر سفر کنند و زیانی متوجه آنان شود، ما مسئول نیستیم». وی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی وابسته به پ.ک.ک تهدید کرد «جنگ را به شهرهای بزرگ ترکیه نیز خواهد کشاند».

مراد کاراییلان هدف از عملیات ترکیه در سوریه و عراق را رسیدن به «اهداف میثاق ملی» اعلام کرد که «تا حلب سوریه و موصل و کرکوک عراق را خاک خود می‌داند». مسئولان پ.ک.ک بارها این اظهارات را مطرح کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان کُرد این اظهارات پ.ک.ک را متناقض با عملکرد آن می‌دانند و می‌گویند ناگر چنین است، چرا پ.ک.ک از سوریه و اقلیم کردستان خارج نمی‌شود؟ مگر نه این است ترکیه به صراحت هدف از ورود و اشغال در عراق و سوریه را حضور و فعالیت گروه پ.ک.ک اعلام می‌کند؟ اگر پ.ک.ک واقعا به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد، باید این دو کشور را ترک کند تا ترکیه هیچ توجیهی برای حضور نداشته باشد».

این کردها، پ.ک.ک را جاده صاف‌کن سیاست‌های ترکیه برای اجرای برنامه میثاق ملی می‌دانند و این امر، بحث تاسیس پ.ک.ک توسط میت ترکیه را تقویت می‌کند.

از طرف دیگر، تهدید صریح توریست‌های روسیه و اروپا سندی موثق است و نشان می‌دهد پ.ک.ک تهدیدی جدی برای غرب نیز است و بایستی با آن به صورت جدی مقابله شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب