بیانیه پ.ک.ک در مورد شیوع کرونا و تناقض آن با رویکرد این گروه

  • ۴ سال قبل

شورای اجرایی پ.ک.ک موسوم به ک.ج.ک. طی بیانیه‌ای در مورد بیماری ویروسی کرونا پیام داد. این شورا پس از آن که بیماری ویروسی کرونا را تهیدیدی برای همه توصیف کرد، خواهان حفظ آرامش شد. شورای اجرایی پ.ک.ک با تکرار توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی خواهان رعایت این توصیه‌ها شد و از مخاطبان و اعضای خود خواست از موادی مانند شیر، پنیر، ماست، جگر، فلفل، گل کلم، کلم، هویج، لیمو، پرتغال، کیوی، سیب و گردو استفاده کنند.

اما نکاتی که در بیانیه ک.ج.ک. دیده نمی‌شوند، عبارت‌اند از:

همه کسانی که با سیستم پ.ک.ک آشنا هستند می‌دانند مواد غذایی فوق برای اعضای عادی همانند رویاست و سوتغذیه یکی از مشکلات اصلی اعضای آن است. اما فرماندهان با تبعیض علیه اعضای عادی از وضعیت غذایی بهتری برخوردارند. همچنین، وضعیت بهداشتی اعضای پ.ک.ک و غارهای محل زندگی آنان به ویژه در زمستان اسفناک است و به عنوان مثال در طول دوره سرما حمام کردن ممنوع است.

همچنین، پ.ک.ک به اقدامات اعضای خود در قاچاق افراد کرونایی به داخل اقلیم کردستان اشاره نکرد. گزارش‌های مختلف حاکیست اعضای پ.ک.ک/پژاک افرادی را که از ترس تست کرونا نمی‌توانند وارد اقلیم شوند با گرفتن یکصد دلار به صورت قاچاقی وارد اقلیم کردستان می‌کنند. دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، نیز تایید کرد قاچاق افراد به داخل اقلیم عامل مهمی در شیوع کرونا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب