ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان تصویب شد

  • ۳ سال قبل

طرح لایحه مناطق آزاد شهرهای مرزی از دوره مجلس نهم تاکنون در زمان‌های مختلف در سطح کشور و استان کردستان مطرح شده است، چندین بار لایحه منطقه آزاد، به صحن علنی کمیسیون تخصصی، به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس کشیده شد و بعد از تأیید در مجلس، به شورای نگهبان رسید.

در نخستین مرحله تنها ایجاد 7 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه در دستور کار بود که سپس به 8 منطقه آزاد و حدود 80 منطقه اقتصادی ویژه در کشور تبدیل و افزایش یافت که یکی از آنها تصویب منطقه آزاد بانه-مریوان بود، اواخر آبان ماه سال 98 این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و ایرادات طرح توسط نمایندگان رفع و مجدداً برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد. «بهمن مرادنیا»، استاندار کردستان حال از تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرنگاران صحت این موضوع را تایید کرد.

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد بانه مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، گفت: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد شد. استاندار کردستان تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجموع دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که برای تصویب منطقه آزاد بانه مریوان تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

مرادنیا بیان کرد: به امید خبرهای شیرین‌تر و خوشحال‌کننده برای کردستانی‌ها.

گفتنی است؛ پرونده 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع مصلحا نظام بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس 7 منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب