پ.ک.ک دوباره از ترک شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق خودداری نمود

  • ۴ سال قبل

شنبه، یک منبع مطلع کردی سوریه فاش کرد که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) پس از تقاضای ایالات متحده برای جدا شدن از پ.ی.د. و پ.ک.ک، امتناع خود را برای ترک شمال سوریه و اقلیم کردستان تکرار کرده است و از منطقه خارج نمی‌شود.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: «جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه، در جلسات اخیر خود با نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د.) در حسکه، خواستار جدا شدن گروه از پ.ک.ک شد.  این امر سبب می‌شود ترکیه بهانه‌ای برای حمله نداشته باشد».

وی افزود: «صبری اوک، که مسئول شمال شرقی سوریه و منصوب پ.ک.ک. است، گفته ما از  غرب کردستان و همچنین از اقلیم کردستان خارج نمی‌شویم. زیرا ما این مناطق را با خون خود آزاد کردیم».

این منبع خاطرنشان کرد: «صبری اوک به طور رسمی به رهبری نیروهای دموکراتیک سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک پ.ی.د. اطلاع داده است که کادرهای آنها منطقه را ترک نخواهند کرد».

این منبع توضیح داد: «حزب کارگران کردستان به راحتی سوریه و اقلیم کردستان را ترک نخواهد کرد و اگر واشنگتن آنها را تحت فشار قرار دهد، آنها بهانه‌هایی برای حمله به شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان برای بر هم زدن بازی به وجود می‌آورند».

این منبع گفت: «پ.ک.ک. منطقه را ترک نخواهد کرد مگر اینکه تعدادی از شرایط خود را برآورده کند، شرط اول آن خارج شدن از لیست تروریستی است».

آلدار خلیل، یکی از اعضای هیئت حاکم حزب اتحاد دموکراتیک، امروز در بیانیه‌هایی در تلویزیون گفت: «دیدار جفری پیامی به روس‌ها، ترک‌ها، رژیم اسد، یا حتی برای ما است. جفری نگفت كه آنها اجازه حمله ترك‌ها به منطقه را نخواهند داد، بلكه آنچه آمریكا می‌گفت، توقف حمله تركیه به راس‌العین و  تل‌ابیض طبق آتش بس بود و این باز هم قابل ارزیابی است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب