پ.ک.ک. در قره‌باغ چه می‌کند؟

  • ۴ سال قبل

منابع مختلف رسانه‌ای و دولتی در منطقه گزارش کرده‌اند تعدادی از اعضای پ.ک.ک. برای دفاع از ارمنستان وارد منطقه قره باغ شده‌اند. چند فایل ویدیویی از مناطق مورد مناقشه نیز نشان می‌دهد پ.ک.ک. حدود 200 عضو خود را به قره‌باغ فرستاده است.

گزارش‌ها حاکیست این اعضا کردهای ایزدی هستند و دلیل انتخاب اعضای ایزدی نیز این است بیشتر کردهای ارمنستان و قفقاز ایزدی‌اند.

بعضی کارشناسان می‌گویند هدف پ.ک.ک. از این اقدام دریافت کمک مالی است چون پ.ک.ک. برای مسئله کرد جنگ نمی‌کند، بلکه گروهی مسلح است هر جناحی بیشتر پول بدهد به سمت همان جناح می‌رود. قبلا و در اوایل دهه نود میلادی نیز، ارمنستان خواهان احیای کردستان سرخ دوره استالین در بخشی از قره‌باغ بود اما آذربایجان مخالفت می‌کرد. به گفته وکیل مصطفی‌اف، رئیس جمهور آن جمهوری کوتاه عمر، عبدالله اوجالان با گرفتن چند میلیون دلار و در حمایت از آذربایجان، کردهای ایزدی این منطقه را رها کرد اما اکنون سمت ارمنستان را گرفته است! گفتنی است ارمنستان اتباع کرد خود را به عنوان “ایزدی” و قومی جدا به رسمیت می‌شناسد نه کرد  و پ.ک.ک. نیز در میان کردهای قفقاز تبلیغ می‌کند ایزدی‌ها کرد نیستند بلکه قومی جدا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا