وزارت خارجه آمریکا: پ.ک.ک همچنان کودک‌سرباز دارد

  • ۳ سال قبل

وزارت امور خارجه ایالات متحده در جدیدترین گزارش اعلام کرده حزب کارگران کردستان همچنان به به‌کارگیری و مسلح کردن کودکان و سپس سوق دادن آنها به مناطق درگیری، به ویژه کوه‌های قندیل- منطقه اصلی درگیری بین پ.ک.ک و ترکیه- ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه در گزارش خود در سال ۲۰۲۱ در مورد قاچاق انسان تاکید کرده: «چندین منبع گزارش می‌دهند که پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (YPG- شاخه سوریه‌ای پ.ک.ک) که در [منطقه کردستان عراق] فعالیت می‌کنند؛ سیاست استفاده از کودک‌سرباز را همچنان در دستور کار دارند. در سال ۲۰۲۱، یک منبع تأیید نشده گزارش داد که پ.ک.ک ده‌ها کودک را برای آماده‌سازی آنها برای جنگ از جمله کودکان اهل کرکوک عراق به‌کارگیری کرده است».

 

بیشتر بخوانید:

آمریکا: ترکیه در سوریه و لیبی از کودک‌سرباز استفاده می‌کند

 

این گزارش اضافه کرد که «سازمان‌های غیر دولتی محلی در سال ۲۰۱۸ گزارش دادند که شبه‌نظامیان پ.ک.ک در سنجار، صدها کودک ایزدی را جذب این گروه مسلح کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸، سازمان‌های حقوق بشری گزارش دادند که پ.ک.ک کودکان را از سنجار، مخمور و سایر مناطق جذب و آموزش داده و آنها را به پایگاه‌هایی در سنجار، ترکیه و قندیل بین عراق و ایران اعزام کرده است».

علی رغم درخواست رسمی از پ.ک.ک برای ترک خاک اقلیم کردستان، این گروه مسلح هنوز ستیزه‌جویان خود را در صدها روستای مرزی مستقر کرده و سبب حملات ترکیه به اقلیم کردستان شده است.

دولت اقلیم کردستان پیش از این پ.ک.ک را به حضور مخفیانه در میان مردم و روستاها متهم کرده بود که در جنگ‌های خود با ترکیه از ساکنان محلی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب