محله سور دیاربکر: دولت خانه ما را به ما می‌فروشد!

  • ۴ سال قبل

اهالی محله سور در دیاربکر از دولت ترکیه انتقاد می‌کنند و می‌گویند: دولت خانه‌های ما را به خود ما می‌فروشد! محمد دوغان و تحسین اکینجی دو تن از اهالی این محله بسیار قدیمی و تاریخی دیاربکر می‌گویند وقتی در سال 2015 پ ک ک در این محله تاریخی مستقر شد نیروهای ارتش نیز برای مقابله با آن وارد سور شدند. طی چندین ماه درگیری مسلحانه محله‌ها و دیوارهای این محله تاریخی و توریستی مورد اصابت انواع سلاح‌های سبک و سنگین قرار گرفت. سور نابود شد.

در ادامه می‌گویند: ما نیز از همان آغاز فرار کردیم. زمانی که برگشتیم اثری از خانه‌ها نبود. خانه‌ها ویران و به تلی از خاک تبدیل شده بودند. عملیات مقابله با پ ک ک یک سال بعد تمام شد اما هنوز هم ورود به آن محله برای ما ممنوع است. دولت نیز خانه‌های جدید روی مخروبه خانه‌های ما درست کرده و اکنون آن را به ما می‌فروشد! در حالی که ما هیچ تقصیری در این جنگ نداریم. چرا باید پ ک ک و ارتش جنگ خود را در محله‌های مسکونی و آن هم در محله تاریخی و توریستی سور انجام دهند. میراث فرهنگی و تاریخی نابود شد.

او می‌افزواید: اکنون آواره‌ایم و برای بازخرید خانه خود نیز پول نداریم. ما قربانی این جنگ و خشونت شدیم. صدای ما نیز به جایی نمی‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب