عفرین: یک زن باردار در زندان به قتل رسید

  • ۲ سال قبل

گفته می‌شود یک زن باردار در زندان وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه در عفرین توسط ماموران اطلاعاتی شکنجه و کشته شده است.

به گفته منابع محلی در منطقه، یک زن باردار در عفرین در زندان سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) تحت شکنجه کشته شده است. نام این زن نمت بهجت شکسو- Nemet Behjet Shêxo (32 ساله) بود. او و همسرش خلیل نسان- Xelil Nesan (36 ساله) اخیراً توسط نیروهای مزدور ترکیه، خارج از بیمارستان قنبر در شهر عفرین در شمال شرق سوریه ربوده شدند. گفتنی است عفرین یکی از بهترین و زیباترین شهرهای کردنشین سوریه است که توسط ترکیه و مزدورانش اشغال شده است.

 

Afrin: Pregnant woman murdered in prison

 

گزارش شده است که این زوج اهل عفرین، به مدت شش ساعت مورد بازجویی قرار گرفته و بارها شکنجه شده‌­اند. منابع محلی گفتند که ماموران سازمان اطلاعات ترکیه خانواده نمت بهجت شخو را تهدید کردند و به آن­ها گفتند اگر علت واقعی مرگ دخترشان را فاش کنند آن­ها را نیز خواهند ربود. ماموران سازمان اطلاعات ترکیه آنها را مجبور کردند که بگویند دخترشان در پی بارداری در ماه ژوئن درگذشت. سرنوشت شوهر نیمت بهجت، هنوز مشخص نیست.

 

بیشتر بخوانید:

افشای جنایات ترکیه در عفرین علیه زنان و دختران

 

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر عفرین، در سوریه، حداقل ۷،۸۱۰ نفر در عفرین ربوده شده‌اند، که سرنوشت ۳۰۰۰ نفر «نامعلوم» است و نزدیک به ۵۰ نفر در زندان­‌های ترکیه نگهداری می­‌شوند. گزارش شده است که برخی از این افراد توسط اعضای واحدهای اطلاعاتی ترکیه و برخی نیز توسط مزدوران مورد حمایت ترکیه ربوده شده‌اند.

سازمان ملل متحد در گزارشی که سال گذشته منتشر کرد، موارد نقض گسترده حقوق بشر را نیز ذکر کرد که در عفرین رخ داده بود. گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد سوریه تأیید کرد که ارتش ملی سوریه (SNA) تحت حمایت ترکیه مرتکب جنایات جنگی در عفرین و راس‌العین شده است که شامل آدم‌ربایی، ناپدیدی اجباری و خشونت جنسی می­‌شود. ترکیه نیز مسئول چنین اقداماتی شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب