فرار یک عضو ایرانی پژاک از مقرهای این گروه تروریستی

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، گزارش مستند و متقن دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد مدفون و کشته شدن شماری از نوجوانان و جوانان ایرانی در مقرهای پژاک و غارهای غیراستاندارد این گروه بر اثر بهمن و برف سنگین، باعث بروز واکنش‌ها و سوالات متعددی در اقلیم کردستان عراق و مناطق کردنشین ایران شده است. دیدبان برای بررسی بیشتر این موضوع و ادامه تحقیقات خود و همچنین طرح سوال از مسئولان پژاک در مورد سرنوشت این کودکان و نوجوانان، به سراغ اعضای خانواده این افراد رفته بود و یکی از این خانواده‌ها، خانواده بنیامین فرج‌زاده بود. در آن گزارش، دیدبان ادعا کرده بود که پژاک، نقش مهمی در فریب و ربایش بنیامین فرج‌زاده داشته و خانواده وی از او اطلاعی نداشتند. خبرنگار دیدبان هفته گذشته موفق به مصاحبه مجدد با خانواده وی شد.

بیشتر بخوانید: پژاک پاسخ دهد؛ «بنیامین فرج‌زاده» کجاست؟

 

خواهر بنیامین فرج‌زاده در مصاحبه با خبرنگار دیدبان اطلاعات جدیدی در اختیار ما قرار داد. وی گفت «بنیامین برای تفریح با دوستانش به منطقه چل‌چمه رفته و در آنجا با گروه تروریستی پژاک روبرو شده است. آنها با فریب و احتمالا تهدید، وی را مجبور می‌کنند از کشور خارج و به مقر این گروه منتقل شود. ما اطلاع داریم که بنیامین به اجبار اسلحه توسط دو نیروی پژاک وادار به همراهی با آنها شده است. آنها برادر من را ربودند. اکنون ما خبر داریم که بنیامین فرار کرده  و از مقر پاراستن دهوک با خانواده تماس گرفته و این خبر را به اطلاع ما رسانده است. اما وقتی ما توانستیم به پاراستن مراجعه کنیم، متاسفانه آنها منکر این قضیه شدند و ادعا کردند آنجا را ترک کرده است. اما ما اطمینان داریم بنیامین در مقرهای پاراستن است. متاسفانه نیروهای پارتی در سواستفاده از نیروهای ایرانی، مانند پژاک رفتار می‌کنند و آنهایی را که از مقرهای پ.ک.ک/پژاک فرار کرده‌اند دوباره اسیر دروغ‌های خود می‌کنند و به اجبار به خدمت خود و پاک وپیشمرگ روژ در می‌آورند. ما اکنون نگران جان بنیامین هستیم و نمی‌دانیم این بار پارتی چه بر سر بنیامین آورده است».

خواهر بنیامین فرج‌زاده در مورد وضع روحی خانواده نیز پس از ربایش بنیامین افزود: «ما از روز ربودن او توسط پژاک کارمان فقط ناله و گریه است. اکنون نیز که می‌دانیم او زنده است، نمی‌دانیم کجاست. بلا تکلیف هستیم. بنیامین  فقط دو بار از مقر پاراستن دهوک به خانه زنگ زد. زیرا پژاک، اجازه تلفن و ملاقات نمی‌دهد. آنها فقط شعار حمایت از کردها را می‌دهند. اما کودکان و جوانان کُرد را به کشتن می‌دهند. خدا را شاکر هستیم که برادر کوچکترم را فریب ندادند. او اکنون 10 سال سن دارد. در فراغ بنیامین، چشم‌های مادرم دیگر تقریبا نمی‌بیند. حال روحی او بسیار وخیم است».

خواهر بنیامین فرج‌زاده در مورد فرار وی از پژاک نیز گفت: «بنیامین نه ماه در مقرهای پژاک بوده و بعد فرار کرده است. اگر عضویت وی اختیاری بوده، پس چرا فرار کرده است؟ او را ربودند و 9 ماه در قندیل محبوس کردند. ما خوشحالیم که بنیامین از این گروه فرار کرده است. آرزو می‌کنیم این گروه متلاشی شود. زیرا خانواده‌های زیادی را نابود کرده است».

گفتنی است دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از طریق وزارت خارجه و نمایندگی‌های ایران در اقلیم کردستان، در پی مشخص شدن ابعاد ماجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب