تظاهرات حامیان دیروز پ.ک.ک علیه آن در شنگال

  • ۴ سال قبل

روند فرار و جدا شدن اعضا و هواداران پ.ک.ک و شاخه‌های آن روند صعودی به خود گرفته است. پس از آن که فرار دالیا مسلم، برادرزاده صالح مسلم و عضو ی.پ.گ./پ.ک.ک، شوک بزرگی به این گروه وارد آورد، اکنون کردهای ایزدی شنگال نیز به صورت علنی علیه پ.ک.ک تظاهرات کردند و شعار سر دادند.

کردهای ایزدی خانه‌سور در شنگال به دعوت «مالا ایزدیان»، نهادی که پ.ک.ک تاسیس کرده و به آن وابسته بود، تظاهرات کردند و خواهان خروج تمام اعضای پ.ک.ک و شاخه‌های آن از مناطق ایزدی در شمال عراق شدند.

فیصل قاسم از مسئولان محلی خانه سور ضمن تایید برگزاری این تظاهرات می‌گوید «مردم  از دست پ.ک.ک خسته شده‌اند. کردهای ایزدی می‌گویند پ.ک.ک کودکان ما را می‌رباید و به عنوان کودک‌سرباز استفاده می‌کند، امنیت منطقه را به هم زده و سبب حملات هوایی ترکیه و کشته شدن غیرنظامیان می‌شود و آن چنان وضعیت را بحرانی کرده که تعدادی از مردم پس از ترک کمپ‌ها و بازگشت به خانه‌های خود اکنون یکبار دیگر شنگال را رها کرده و به کمپ‌ها بر می‌گردند».

نکته مهم ابن که این تظاهرات ضد پ.ک.ک توسط نهادی ایزدی برگزار می‌شود که خود پ.ک.ک آن را تاسیس کرده بود. این امر نشان می‌دهد پ.ک.ک میان نهادهایی که خودش تاسیس کرده است هم محبوبیت ندارد و آنها نیز متوجه تررویستی بودن این گروه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب