عاقبت دوستی با دشمن به روایت تاریخ

  • ۲ سال قبل

امروز ۷۶ امین سالگرد تاسیس جمهوری مهاباد است، جمهوری که با پشتوانه روسیه در مهاباد بر ضد شاه که دوست و همراه امپریالیسم بود تاسیس شد وعمر آن بیشتر از شش یا به تعبیری یازده ماه هم نشد.

اما در خصوص مهاباد این سوال پیش می آید که قاضی محمد که بود؟

روسیه به دنبال آنهایی بود که عشیره وطایفه اشان دارای شهرتی در بین مردم باشند وقاضی محمد گزینه انتخابی آنها بود.

او نه تحصیلات داشت ونه از سیاست میدانست و به همین دلیل صرفا اسباب دست امپریالیسم شده بود واحتیاجات آنها را برآورد میکرد.

قاضی محمد یک طلبه بیشتر نبود، کسی که عمدتا در خصوص فقه خوانده بود، نه سیاستمدار بود و نه از سیاست میفهمید اما، در منطقه موکریان امروزی خانواده قاضی محمد شناخته شده بود.

سالها از این موضوع گذشت و امپریالیسم یکبار دیگر تلاش کرد تا متحدانی برای خود دست وپا کند.

در ایران تازه انقلاب شده بود آمریکا خواست از طریق رژیم بعث صدام یکبار دیگر منافع خود را در ایران تامین کند و در کردستان ایران نیز تلاش کرد که متفقانی برای خود درست کند، از جمله این  متفقان حدکا با رهبری قاسملو و شرفکندی و دادن وعده کمک به ایجاد کردستان مستقل، آنها را به جنگ علیه میهن و مردم خود واداشتند.

جالب اینجاست که این گروه ها را هم در داخل خود به جنگ با یکدیگر واداشت.

اگربه صورت گذرا هم به این تاریخ تا به امروز نگاه کنیم، شاهد خواهیم بود که نتیجه کمک های غرب به این گروه ها چیزی جز برادر کشی، خیانت به وطن برای منافع بیگانه و کشته شدن هزاران فرزند این مرز و بوم نبوده است.

کردها در طول این مدت همیشه با پشتوانه بیگانه دشمن خاک و میهن خود شدند وکودکان این سرزمین را نیز به دشمن کشورشان بدل کردند، اما غافل از اینکه این کودکان بازیچه رهبران و آنها نیز مهره های بیگانه هستند.

امروز در مرکز تمام این گروه ها اختلافات داخلی بر سر قدرت به حدی زیاد است که به همدیگر رحم نمی کنند و هر فرد و گروهی در فکر قدرت طلبی و اثبات بیشترخود به بیگانه است.

اگر به کردستان عراق پس از صدام نگاه کنیم، فساد مسئولین، دزدی، خیانت به مردم، رعایت نکردن حقوق مردم، فساد اقتصادی و اخلاقی بیداد می کند که این نیز نتیجه وعده های امپریالیسم به کردهای عراق است.

همچنین، در داخل این احزاب نیز اختلافات داخلی بر سر کسب سهم بیشتر از قدرت همچنان ادامه دارد.

حال به کردستان سوریه نگاهی کنید، پس از یازده سال وعده های غرب، روسیه و آمریکا، نتیجه ای جز آوارگی صدها هزار نفر، قتل، تجاوز و پیشرفت اشغالگری توسط بیگانگان برای آینده این مردم در سوریه به همراه نداشته، چرا که امروز نیز به وضح مشخص شد که آنها حتی توانایی کنترل یک زندان را نیز ندارند.

فقر، بیکاری، فساد اخلاقی و گرسنگی و آوارگی در میان مردم زیر سلطه «ه س د» بیداد می کند.

به روایت خود کردها می توانیم آن را «آش بتال» بنامیم.

انچه غرب توسط «پ ک ک»،«پ ی د»، پارتی، پژاک و دیگر احزاب وگروه ها کردی بر سر این مردم آورده اند شاید خود امپریالیسم صد سال دیگر توانایی انجامش را نداشت.

غربی ها با شعارهای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی چنان بی اعتمادی در میان این مردم درست کرده اند که دیگر در میان آنها هیچ جایگاهی ندارند چرا که تاریخ شعارهایشان به سر آمده و هیچ عملی متعاقب آن صورت نگرفته است.

امروز ۷۶ سال از آن زمان می گذرد و فقط غرب توانسته برخی اهدافش را عملیاتی کند، اما هیچ برنامه ای برای مردم به اسم دموکراسی نداشته و نخواهد داشت.

روسیه در قسمتی از کردستان سوریه وامریکا در قسمتی دیگراز آن مستقر هستند و منطقه را برای خود تقسیم کرده اند.

آنها با ایجاد کینه ودشمنی در بین مردم، تفرقه، قتل و کشتار، فقر، گرسنگی  و آوارگی سعی در نابودی وغارت منابع سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه دارند.

نقش کردها در این میان مانند نوکر ارباب است، که این نقش را نیز به خوبی ایفا کردند.

غرب با ابزار خود، آنها را دشمن خاک ومردم ومیهن خود کردند وسعی دارند ایدیولوژی غیراخلاقی و غیر انسانی خود را به وسیله آنها به مردم تزریق کنند.

هزاران کودک کرد ربوده و برای منافع غرب کشته شدند بدون اینکه آنها از پشت پرده ها خبر داشته باشند.

هزاران خانواده داغدار فرزند خود شدند بدون آنکه راضی به این برنامه آنها باشند.

حال دشمن این مردم به نظر شما چه کسانی هستند، آنهایی که برای دست یابی به مقام و اثبات خود به غرب هزاران کودک کشورهای منطقه را به کشتن دادند یا آنهایی که دست دوستی و برادری به سمتشان دراز کردند؟

پژاک برای غرب بهترین مهره و نماینده آنها است، این گروه صدها کودک کرد را ربود و برای منافع غرب به سوریه فرستاد. ان کودکان کشته شده و می شوند و در نهایت هم یا از کشته شدن آنها خبری نیست یا اینکه سال ها پس از کشته شدن کودکان، آن را اطلاع رسانی می کنند.

آنهایی که بعد از ۷۶ سال هنوز در خیال و توهم هستند و هنوز به وعده های غرب اعتماد دارند، سعی دارند با احساسات مردم بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب