رمزی کارتال: «بارزانی مجری طرح ترکیه-آمریکا است»

  • ۳ سال قبل

رمزی کارتال، رئیس مشترک «کنگره خلق»  وابسته به پ.ک.ک.، در گفتگو با «هاوار» می‌گوید حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی مجری برنامه‌های ترکیه و آمریکا در منطقه است. این مسئول پ.ک.ک. می‌‌گوید «آمریکا به ویژه از طریق ناتو به ترکیه علیه پ.ک.ک. کمک می‌کند. در این راستا، نقش پارتی نیز اجرای برنامه در اقلیم کردستان است. روابط اطلاعاتی پارتی با ترکیه جدید نیست و به قبل از سال 1960 بر می‌گردد. هم آمریکا هم اسرائیل، انگلیس پارتی را در راستای منافع خود می‌‌دانند زیرا پ.د.ک در سیاست خارجی با تمام توان به حمایت خارجی پشت بسته است.»

این مسئول پ.ک.ک. بدون اشاره به حضور پ.ک.ک. در اقلیم کردستان و اشغال بیش از هزار روستا و آواره شدن هزاران غیرنظامی در ادامه اعلام کرد:

«در اقلیم کردستان درگیری سیاسی حاکم است و دموکراسی وجود ندارد، پارتی بر مردم و رسانه‌ها فشار می‌آورد. دادگاهها مستقل و دموکراتیک نیستند. نماینده هنوز در حوزه دمکراتیک عمل نمی‌کنند. رفتار آن علیه مردم فاشیستی است.»

وی به حضور و تردد پ.ک.ک./پژاک و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در مرزهای ایران و عراق اشاره نکرد اما افزود «ترکیه دشمن بارزانی نیز است و در همه‌پرسی سال 2017 این را نشان داد. حتی در مسئله کنگره ملی نیز بارزانی تحت فشار آمریکا و ترکیه کنار کشید چون آمریکا خواهان استقلال کردها نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب